920 platform kolejowych dla PKP Cargo

920 platform kolejowych dla PKP Cargo

PKP Cargo S.A. kupi 920 platform kolejowych do przewozu ładunków intermodalnych. Spółka ogłosiła przetarg w tej sprawie – będzie to największy taki zakup w historii narodowego przewoźnika towarowego.

Platformy będą służyły do transportu kontenerów, ich zakup ma zostać dofinansowany z funduszy unijnych. Takie wagony ułatwiają załadunek, rozładunek oraz przewóz kontenerów.

– Zakup ten jest realizacją długofalowej strategii rozwoju Grupy PKP Cargo. Przewozy intermodalne stają się jedną z naszych specjalizacji, a z roku na rok ten segment rynku rośnie przynajmniej o kilkanaście procent, a w tamtym roku nawet o ponad 20 proc. Tylko w pierwszym półroczu 2018 roku przewieźliśmy prawie 4,5 mln ton ładunków intermodalnych, co stanowi podwojenie transportów w porównaniu do 2013 roku. Kolejne lata zapowiadają się podobnie i kupując platformy będziemy gotowi na sprostanie wymaganiom rynku – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A. – Rynek intermodalny będzie rósł zarówno na Nowym Jedwabnym Szlaku, jak i w korytarzu europejskim Północ-Południe łączącym Morze Bałtyckie z Adriatykiem i Morzem Czarnym – dodaje szef PKP Cargo.

 

Podczas Forum Ekonomicznego zostaną podpisane listy intencyjne o współpracy PKP Cargo S.A. z kolejami z Litwy i Włoch: Lietuvos Geležinkeliai oraz Mercitalia Rail. – Chcemy wspólnie pracować nad rozwojem transportu kolejowego, który połączy państwa Trójmorza. Dla nas te listy intencyjne mają duże znaczenie, planujemy jak najszybciej przejść do fazy negocjowania umów o współpracy z Litwą i Włochami, których efektem będzie zwiększenie kolejowych przewozów międzynarodowych na osi Północ-Południe. To wymaga poczynienia odpowiednich przygotowań i dlatego już teraz przystępujemy do zwiększania naszych mocy przewozowych, czemu znakomicie się przysłuży zakup 920 platform intermodalnych – wyjaśnia Czesław Warsewicz.

 

Spółka planuje zakup lokomotyw wielosystemowych przeznaczonych do obsługi tych połączeń. Takie lokomotywy usprawniają przewozy – nie trzeba przepinać elektrowozów przy wjeździe do innego kraju, gdzie sieć trakcyjna ma inne parametry techniczne niż ta, która funkcjonuje w Polsce.

 

(PKP Cargo)

Poleć ten artykuł:

Polecamy