Lubella: Nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne

Lubella: Nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne

Uruchomiony w Lublinie nowoczesny kompleks produkcyjny ze zautomatyzowanym centrum logistycznym o wartości 130 mln zł pozwoli Lubelli umocnić się na pozycji lidera makaronów w Polsce. Inwestycja przyczyni się także do wzbogacenia lubelskiego rynku pracy.

W nowym kompleksie produkcyjnym zatrudnienie znalazło 60 osób, firma rozwija też współpracę z lokalnymi firmami. W sumie od 2003 roku, czyli od wejścia Lubelli w skład Grupy Maspex, firma zainwestowała ponad 400 mln zł. Rozwijano obszar produkcyjno-logistyczny i rozbudowywano zaplecze surowcowe. Dzięki temu dziś Lubella może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet.

 

17 maja br. Lubella, należąca do Grupy Maspex, uruchomiła nowoczesny kompleks produkcyjno-magazynowy o wartości 130 mln zł. Inwestycja obejmuje: budowę hali produkcyjno-magazynowej wraz z infrastrukturą techniczną i instalacją nowoczesnej linii produkcyjnej oraz budowę zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania. Nowoczesne centrum logistyczne pomieści na 12 poziomach składowania blisko 26 tys. miejsc paletowych. Poza swoją wielkością, centrum imponuje także stopniem zaawansowania technologicznego, głównie nowoczesnych systemów automatycznych, dzięki którym m.in. palety od początku są identyfikowane i w zautomatyzowanym procesie transportu trafiają na miejsce składowania.

 

Od 2003 roku, kiedy Lubella weszła w skład Grupy Maspex, wadowicka firma zainwestowała w Lublinie 400 mln zł – głównie w obszar produkcyjno-logistyczny, rozbudowę zaplecza surowcowego, w tym obejmującego przemiał zbóż. Dzięki tym inwestycjom Lubella 8-krotnie zwiększyła swoje moce produkcyjne – obecnie może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet. Z kolei dzięki modernizacji młyna do przemiału pszenicy durum – obecnie jednego z najnowocześniejszych w tej części Europy – Lubella jako jedyny producent wyrobów zbożowych w Polsce sama mieli zboże.

 

Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex: – Dzięki zrealizowanym inwestycjom Lubella może być wizytówką przemysłu spożywczego nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Nowoczesne technologie, którymi dysponuje, pozwalają tworzyć nam nowe produkty dopasowane do trendów rynkowych i konsumenckich potrzeb. Inwestycje w obszar logistyki to nasza przewaga w handlu – dzięki nim będziemy mogli dostarczać nasze produkty szybciej i sprawniej.

 

Obok inwestycji w obszar produkcyjno-logistyczny Maspex mocno inwestuje w markę Lubella, czego efektem jest jej dzisiejsza pozycja na rynku – Lubella jest niekwestionowanym liderem na rynku makaronów z 33% udziałem, wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych i czołowym producentem w kategorii mąk (źródło: Maspex za Nielsen, MAT marzec 2018, bez PL, wartościowo). Firma posiada najszerszą ofertę makaronów w Polsce oraz szeroką ofertę płatków, mąk i kasz – łącznie 70 pozycji towarowych. Produkty opatrzone marką Lubella trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane m.in. do: Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii. Lubella bazuje na zapleczu surowcowym, przeważnie z polskich regionów – współpracuje z ponad 130 rolnikami. Rocznie firma skupuje ponad 100 tys. ton pszenicy.

 

(Maspex)

Poleć ten artykuł:

Polecamy