Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...
 

PKP i Port Gdynia: List intencyjny w sprawie współpracy
  •   

12 kwietnia   Kinga Wiśniewska
PKP i Port Gdynia: List intencyjny w sprawie współpracy W środę 11 kwietnia w Gdańsku doszło do podpisania Listu intencyjnego w sprawie współpracy pomiędzy Polskimi Kolejami Państwowymi S.A. a Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A.
 

Celem tej współpracy będzie połączenie potencjałów operacyjnych PKP S.A. oraz Portu Gdynia w ramach podejmowanych działań na rzecz wsparcia rozwoju i wzmocnienia konkurencyjności połączeń intermodalnych pomiędzy Portem Gdynia a terminalami lądowymi na jego zapleczu. Obie spółki zamierzają pozyskiwać środki zewnętrzne, w tym fundusze europejskie na realizację projektów w zakresie rozwoju infrastruktury intermodalnej oraz wspólnych działań w obszarze logistyki. Porty morskie są kluczowymi ogniwami w globalnej logistyce, a co za tym idzie walka konkurencyjna między nimi przesunęła się w kierunku rywalizacji całych łańcuchów transportowych i dowozowych na ich głębokim zapleczu. Zatem porty, które mogą zaoferować najbardziej konkurencyjne połączenia z zapleczem, wzmacniają swoją pozycje na rynku.

 

– Kontynuujemy naszą dotychczasową udaną współpracę z PKP. Jednakże, dzięki podpisaniu listu intencyjnego w sposób formalny i rzeczywisty realizujemy zapisy Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. z perspektywą do 2030 r., które wskazują na konieczność aktywnego uczestnictwa portów morskich w rozwoju przewozów intermodalnych oraz współpracy podmiotów zarządzających portami morskimi z operatorami terminali intermodalnych na ich zapleczu – podkreślił Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

 

– Nasze dotychczasowe działania, a od dziś także wspólna inicjatywa z ZMPG S.A., stanowią odzwierciedlenie priorytetów rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Powiązanie portów morskich z kolejową siecią transportową i dalszy rozwój potencjału polskich centrów logistycznych jest kwestią strategiczną. Takie przedsięwzięcia wpisują się także w naszą nową politykę zarządzania nieruchomościami. Chcemy wykorzystywać swoje zasoby w sposób racjonalny, uczestnicząc np. w ważnych projektach logistycznych – powiedział Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A. Idea współpracy na rzecz ustanowienia sprawnych połączeń polskich portów z zapleczem gospodarczym w kraju jak i w całej Europie Środkowowschodniej wpisuje się także w cele i realizacje ustanowionego przez Komisję Europejską Kolejowego Korytarza Transportowego nr 5 (Rail Freight Corridor no 5).

 

(ZMPG)

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.