Produkty Thule – z Europy na cały świat

Produkty Thule – z Europy na cały świat

Thule Group jest liderem światowego rynku w branży produktów, które sprawiają, że podróżowanie z tym co niezbędne lub ważne, a także prowadzenie aktywnego życia jest łatwe, bezpieczne i stylowe. Firma znana jest głownie z wysokiej jakości bagażników rowerowych, bagażników bazowych i boxów dachowych.

Portfolio jej produktów obejmuje także wózki, foteliki i przyczepki rowerowe dla dzieci, plecaki trekkingowe, torby podróżne oraz markizy i bagażniki rowerowe do kamperów i przyczep kempingowych.

 

Thule Group powstała w 1942 w szwedzkiej miejscowości Hillerstorp w Smalandii. Dziś zatrudnia około 2200 osób w dziewięciu zakładach produkcyjnych i 35 biurach sprzedaży na całym świecie. Sprzedaż produktów obejmuje 140 rynków.

 

Do roku 2015 Thule Group zlecała obsługę dostaw ze swojego centralnego magazynu w Europie wyspecjalizowanemu operatorowi logistycznemu (3PL). Po przyjrzeniu się strukturze magazynu europejskiego podjęto decyzję o ponownym przemyśleniu kwestii dystrybucji i obsługi transportu.

 

Firma Thule wybudowała własne centrum dystrybucyjne w Polsce w miejscowości Huta Szklana (woj. wielkopolskie). Było ono gotowe w roku 2015 i zastąpiło przedsiębiorstwo 3PL. Ponadto magazyn zewnętrzny przeniesiono z Niemiec do Holandii. Z dwóch magazynów zlokalizowanych w Polsce i Holandii produkty Thule trafiają dziś do 140 krajów na całym świecie. O wyborze Holandii zadecydowała jej lokalizacja w Europie, a w szczególności bliskość dużych portów i rynków istotnych dla Thule Group. Polska jest dla Thule ważnym krajem produkcyjnym, a ponadto leży w pobliżu większych rynków zbytu.

 

Za polski magazyn, w którym scentralizowano także administrację transportu europejskiego Thule, odpowiedzialny jest Wojciech Tłuścik. Według niego wykorzystanie systemu zarządzania dostawami jest czymś stosunkowo nowym na polskim rynku, ale niezbędnym do rozwoju.

 

Thule Group zintegrowała swój system WMS z systemem firmy Unifaun w celu uproszczenia codziennej pracy. Oznacza to, że wszystkie informacje przekazywane są bezpośrednio z systemu magazynowego do systemu transportowego firmy Unifaun. W ten sposób pracownicy Thule nie muszą wielokrotnie ręcznie wprowadzać tych samych informacji.

 

Firma Thule zdecydowała się na określenie w systemie Unifaun pewnych „zasad” dotyczących przewoźników, którym zlecane są dostawy. W chwili zamawiania dostawy, przewoźnik dobierany jest w zależności od masy, wielkości, kraju, klienta itp. Paczki o masie do 70 kg są np. obsługiwane zawsze przez tego samego przewoźnika. Niekiedy administrator transportu sam dokonuje aktywnego wyboru przewoźnika, lecz w większości przypadków odbywa się to automatycznie.

 

Firma Unifaun sprawiła, że wysyłka produktów Thule do dowolnego kraju na świecie stała się prostsza. Łatwość i wysoka jakość współpracy to te spośród wielu cech firmy Unifaun, które Thule Group ceni sobie najbardziej. Istotna jest także szybka pomoc, gdy konieczne są zmiany oraz otwartość na rozmowy o nowych funkcjonalnościach. Wśród spraw, które Thule aktualnie omawia z firmą Unifaun, jest moduł kontroli przepływów Inbound, specjalne etykiety dla określonego segmentu klientów oraz zintegrowanie systemu firmy Unifaun z systemem ERP. Thule jest bardzo zadowolona z tego, jak funkcjonuje obecnie system zarządzania transportem w firmie i poleca rozwiązania Unifaun.

Poleć ten artykuł:

Polecamy