Panattoni zbuduje centrum logistyczne dla Grupy Volkswagen w JadeWeserPort

Panattoni zbuduje centrum logistyczne dla Grupy Volkswagen w JadeWeserPort

Panattoni Europe zdobył kontrakt Grupy Volkswagen na budowę nowego centrum logistycznego. Pakowane w nim będą części samochodowe wielu marek, przeznaczone na eksport. Wybór padł na JadeWeserPort w Wilhelmshaven.

Ten jedyny port głębokowodny na terenie Niemiec dysponuje bezpośrednim połączeniem z krajową siecią kolejową oraz autostradą A29.

Na działce o powierzchni ok. 100 tys. metrów kwadratowych Panattoni zbuduje nowe centrum pakowania, skąd części samochodowe do samochodów Audi, Volkswagen oraz pojazdów użytkowych Volkswagen będą rozsyłane do zakładów produkcyjnych Grupy na całym świecie, m.in. do Meksyku, USA i Chin. Centrum logistyczne będzie się składać z pięciu hal o łącznej powierzchni użytkowej 45 tys. metrów kwadratowych i zostanie wybudowane zgodnie z wymogami zrównoważonego budownictwa na poziomie złotego certyfikatu DGNB (Deutsche Gesellschaft für Nachhaltiges Bauen, Niemieckiej Rady ds. Budownictwa Zrównoważonego).

 

Projekt dewelopera zostanie opracowany pod konkretne wymagania grupy w zakresie logistyki. Przewidziany jest elastyczny układ architektoniczny hal, w których odbywać się będzie ładunek, rozładunek, magazynowanie oraz kompletacja zamówień takich części i komponentów samochodowych jak reflektory, kierownice i systemy audio. Hale będą również dostosowane do potrzeb obrotu towarami niebezpiecznymi.

Do Wilhelmshaven trafiać będzie około 7 tys. różnych części i komponentów samochodowych. Każdego roku nowe centrum pakowania w JadeWeserPort obsługiwać będzie około 12 tys. kontenerów (typu 40ft High-Cube).

 

Ogłaszając inwestycję, Thomas Zernechel, szef Logistyki Grupy Volkswagen, wyjaśniał: – Decyzja o wyborze lokalizacji w Wilhelmshaven, na terenie jedynego głębokowodnego portu w Niemczech, ma strategiczne znaczenie dla Grupy Volkswagen. Uznaliśmy, że koncepcja centrum pakowania przedstawiona przez Panattoni Europe jest bardzo przekonująca.

 

Zawarcie kontraktu odbyło się poprzez markę Audi. Fred Markus Bohne, partner zarządzający Panattoni Europe, skomentował: – Niezmiernie cieszy nas decyzja Audi. To kolejny ważny krok w historii portu, zaś dla Panattoni potwierdzenie kompetencji w branży motoryzacyjnej.

 

W zakresie realizacji inwestycji Panattoni zamierza kontynuować udaną dotychczas współpracę z firmą Goldbeck International GmbH z Bielefeld, która podejmie się generalnego wykonawstwa. Praca ziemne mają rozpocząć się w czerwcu br., zaś zakończenie budowy nowego centrum jest planowane na pierwszy kwartał 2019 r.

 

(Panattoni Europe)

Poleć ten artykuł:

Polecamy