Cruz Group planuje produkcję w Azji, Ameryce i Afryce

Cruz Group planuje produkcję w Azji, Ameryce i Afryce

Organiczne napoje polskiego start-upu Cruz Group zdobyły w 2018 aż trzy nagrody w za innowacyjność podczas prestiżowych targów spożywczych SIAL. Teraz Cruz Group planuje rozpoczęcie produkcji w Azji i Ameryce Południowej.

Cruz Group to spożywczy start-up założony Aleksandra Psztura i Przemysława Igiela w 2015 roku. Ta mikro firma z Poznania postawiła na produkcję organicznych napojów na bazie naparów, sięgając przy tym po tradycyjne receptury i egzotyczne składniki. – Podczas prac nad nowymi produktami, opieramy się wyłącznie na tradycyjnych metodach warzenia i fermentacji – bez zbędnych i niepotrzebnych dodatków. I paradoksalnie to, co tradycyjne jest w zasadzie naszą innowacyjnością. Konsumenci oraz eksperci z całego świata doceniają powrót do dziś już zapomnianych, ale sprawdzonych metod tworzenia naparów – tłumaczy Aleksander Psztur, właściciel Cruz Group.

 

Organiczne napoje Cruz Group Vigo Kombucha i Yoko powstają na bazie naparów z orientalnych herbat i ziół. Poznański start-up produkuje je w trzech zakładach w Polsce, a od niedawna także w Cape Town, w RPA. – Mamy w 100% polski kapitał i dążymy do utrzymania statusu quo, pomimo zainteresowania paru funduszy. Ponadto do lutego 2019 r. dwukrotnie chcemy zwiększyć nasze portfolio produktowe – wyjaśnia Psztur. Jak dodaje szef Cruz Grup, aż 98% produkcji trafia na eksport. W 2018 roku firma pokazała swoje napoje podczas dwóch edycji największych spożywczych targów świata SIAL – w maju w Chinach oraz w październiku w Paryżu. Z obu wydarzeń Cruz Group przywiozła nagrodę Food Innovation of 2018 dla napoju Yoko. Dodatkowo, start-up otrzymał wyróżnienie za produkt, który pojawi się na rynku dopiero w pierwszym kwartale 2019 roku.

 

– Komisja FutureLab nagrodziła tytułem Food Innovation of 2018 naszą prototypową odmianę Vigo Kombucha. Doceniono nas za podejście technologiczne. Pierwsi na świecie sfermentowaliśmy pewną odmianę herbaty z Ameryki Południowej grzybkiem herbacianym. Może to brzmieć zabawnie, ale w sektorze superfoods to duża sprawa – wyjaśnia Aleksander Psztur. Szef Cruz Group podkreśla, że nagrody pomagają im rozszerzyć działania na kolejnych rynkach. – Sprzedajemy do 31 krajów. Teraz pracujemy nad wprowadzeniem produktów Cruz Group do największych sieci handlowych na świecie: Walmart, Costco, Kroger i Walgreens. W czerwcu 2019 roku planujemy rozpocząć produkcję w Ameryce Łacińskiej i Azji – mówi właściciel firmy Cruz Group. Ujawnia też, że jego firma chce uruchomić produkcję w brazylijskim São Paulo oraz w Mumbaju, w Indiach.

 

– Wprowadzamy produkty również do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Uzyskaliśmy oficjalne potwierdzenie lokalnej jednostki certyfikującej, gwarantujące, że nasze napoje nie mają alkoholu. Będziemy pierwszym producentem kombuchy na świecie, który wprowadzi tego rodzaju produkty na rynki arabskie, deklaruje Aleksander Psztur.

 

W przecieraniu szlaków do dystrybutorów przedsiębiorcom z Poznania pomagają zagraniczne biura handlowe Polskiej Agencja Inwestycji i Handlu. – Biuro PAIH ukierunkowują nasze działania i wspierają siatką kontaktów. Na Węgrzech w ten sposób trafiliśmy do odpowiednich jednostek lokalnego wsparcia – mówi Psztur.

 

– Zaledwie 14% polskich biznesów działa w skali globalnej. Cruz Group, to właśnie jedna z tych firm, które przecierają szlaki dla polskiego biznesu na świecie. Doceniamy te aspiracje i pomagamy przekuć je na konkretny biznesplan dostosowany do realiów danego rynku – przyznanie poznańskiemu producentowi napojów organicznych Vigo i Yoko nagrody Eksportera 2018 roku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu tłumaczy wiceprezes PAIH, Wojciech Fedko.

Poleć ten artykuł:

Polecamy