Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...
 

31. edycja Taropaku zakończona
  •   

9 października   Witold Zygmunt
31. edycja Taropaku zakończona Kilkuset wystawców z 18 krajów świata, niemalże 25 000 metrów kwadratowych przestrzeni wystawienniczej oraz kilkadziesiąt tysięcy targowych gości, którzy odwiedzili ekspozycję to bilans tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania Taropak.
 

Odbyły się one w dniach 1-4 października 2018 w Poznaniu. Targom Taropak towarzyszyły Targi 4 Print Week i Targi dla przetwórstwa polimerów Polimer Tech.

 

Odwiedzający przyjechali do Poznania z całego świata. W pawilonach wystawienniczych można było spotkać przedstawicieli krajów, takich jak: Austria, Belgia, Białoruś, Czechy, Dania, Estonia, Francja, Hiszpania, Holandia, Izrael, Libia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Prezentowaną ofertą zainteresowani byli reprezentanci takich firm jak: Glaxo Smith Kline, Kompania Piwowarska, Cargill, Oceanic, KRM Poland, Bricomarche, Interak, czy Technitel Polska. Na targach Taropak poszukiwali oni przede wszystkim kontaktów biznesowych i nowości.

 

W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie ponad 118 nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowanie oraz rozwiązania związane z etykietowaniem, transportem i drukiem. Zwiedzający, którzy chcą być krok przed konkurencją i tym samym odkryć zupełnie nowe możliwości mogli zobaczyć m.in. innowacyjne systemy do znakowania i kodowania, maszyny pąkujące i etykietujące, nowoczesne maszyny drukarskie, drukarki etykiet, opakowania zarówno szklane, papierowe, metalowe jak i produkowane z tworzyw sztucznych.

 

Liczyła się również forma prezentacji produktów. Za najładniejsze stoiska targowe uznano ekspozycje firm: Limes Machines Polska, Urliński Andrzej– Zakład Usług Technicznych, Silny&Salamon Sp. z o.o., Radpak Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o., Antalis Poland Sp. z o.o., Zebra Technologies Sp. z o.o., AST Sp. z o.o. Sp. K., Smurfit Kappa Polska Sp. z o.o. Wszystkie one otrzymały nagrodę Acanthus Aureus.

 

Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich na targach Taropak otrzymało 8 firm. Na stronie www.zlotymedal.pl, trwa głosowanie na najlepszy, zdaniem konsumentów, produkt.

 

Targi to nie tylko rozmowy biznesowe, nawiązywanie trwałych kontaktów czy poznawanie trendów i nowości rynkowych. Jest to również doskonały czas i miejsce do poszerzania wiedzy oraz czerpania inspiracji.

 

Dzięki wieloletniej współpracy z Polską Izbą Opakowań, dnia 2 października odbył się IV Kongres Przemysłu Opakowań. W tym roku tematem Kongresu była transformacja przemysłu opakowań w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zgodnie z przyjętymi przez Komisję Europejską założeniami, związanymi z ochroną środowiska naturalnego oraz surowców nieodnawialnych, gospodarki krajów Unii Europejskiej mają dążyć do „zamknięcia” obiegu produktu, od jego powstania, poprzez użycie, recykling/upcykling i ponowne wykorzystanie. Uczestnicy docenili ten temat jako najbardziej aktualny dzisiaj i w najbliższych latach inspirujący do działalności na rzecz oszczędzania nieodnawialnych zasobów wykorzystywanych w gospodarce.

 

Targi były również okazją do zobaczenia wystawy Art. of Packaging, będącej prezentacją prac laureatów konkursu na najlepsze opakowanie roku. Głównym celem tego konkursu jest niezmiennie promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz zagranicą.

 

Obecna na Taropaku firma Smurfitt Kappa zaprezentowała wystawę Open the Future, na prawie 200-metrowej przestrzeni w pawilonie 8A stanęła ekspozycja prac z tektury falistej i nie tylko.

 

Eksperci z tej firmy, mający wieloletnie doświadczenie w branży, przeprowadzili również warsztaty podczas których opowiedzieli o wymaganiach konsumenta przyszłości, ograniczeniach łańcucha dostaw i możliwościach rozwoju marki, jak również o tym, jak już dziś zacząć spełniać oczekiwania klientów. W praktyczny sposób zapoznali uczestników z aspektami produkcji opakowań.

 

Uczestnicy rynku poligraficznego, właściciele i dyrektorzy techniczni drukarń, designerzy, projektanci opakowań i etykiet, a także agencje reklamowe i wydawnictwa mogły zapoznać się z ofertą rynku poligraficznego prezentowaną na Targach 4 Print Week|Digital|Industrial|Flekso|3D. Niezwykle ważnym wydarzeniem podczas tej edycji Targów był II Kongresu Art of Color, który odbył się 1 października 2018r. Uczestnicy i eksperci dyskutowali o tym jak sprostać wzrastającym wymaganiom klientów, skupiono się głównie na rozwoju branży poligraficznej, otwarciu na nowe gałęzie przemysłu oraz możliwościach eksportowych. Wydarzenie nie tylko stanowiło unikatowe forum dyskusji o rozwoju technologicznym rynku poligraficznego w Polsce ale dało też możliwość integracji całej branży.

 

Taropak, 4 Print Week oraz Polimer Tech to trzy imprezy koncentrujące się kompleksowo na tematyce branży opakowań, technologii druku i offsetu, a także technologii związanych z przetwórstwem tworzyw polimerowych. Jest to wyjątkowa okazja by poznać tak szeroką i kompleksowo przedstawioną ofertę branży poligraficznej i opakowań.

 

Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowani i Etykietowania Taropak oraz Targów 4 Print Week|Digital|Industrial|Flekso|3D odbędzie się w dniach 30 września – 3 października 2019 w Poznaniu.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.