ID Logistics i branża odzieżowa

ID Logistics i branża odzieżowa

Grupa ID Logistics wzmacnia ofertę skierowaną do firm odzieżowych i branży modowej. W Brazylii operator rozpoczął współpracę z Kiabi, jedną z największych francuskich sieci odzieżowych, która uruchomiła swoje pierwsze sklepy w tym kraju.

 

ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami logistycznymi i dostawę towarów do wszystkich punktów sprzedaży. Z doświadczenia i know-how Grupy w tym obszarze skorzysta także polski oddział ID Logistics, planujący rozszerzenie oferty o obsługę branży odzieżowej.

 

Brazylijskie centrum dystrybucyjne Kiabi, zarządzane przez ID Logistics Brazylia, znajduje się w Jundiaí, oddalonym o 57 kilometrów od Sao Paulo. Operator odpowiada za przyjęcia i sprawdzenie towaru, magazynowanie, sortowanie i dostawy do sklepów Kiabi, a także usługi o wartości dodanej, czyli składanie odzieży, konfekcjonowanie, etykietowanie cen, metkowanie i zabezpieczenie przed kradzieżą.

 

– W najbliższym czasie rozpoczniemy także obsługę operacji logistycznych w ramach kanału sprzedaży e-commerce, gdzie na przykład klient będzie mógł przymierzyć w sklepie ubrania zakupione w sieci i kupić je tylko wtedy, gdy mu się spodobają – uzupełnia Rodrigo Bacelar, dyrektor ds. rozwoju biznesu i innowacji, ID Logistics Brazylia.

 

Według Jesúsa Hernandeza, dyrektora generalnego ID Logistics Brazylia: – Wybór firmy logistycznej jest wynikiem dobrze zorganizowanego procesu wyboru, którego celem było znalezienie lokalnego partnera logistycznego w Brazylii, z dużą wiedzą w zakresie specyficznej obsługi typu unit picking, elastyczności w zarządzaniu sezonowością sprzedaży i obsługą nowych kampanii, z efektywnym wsparciem logistycznym w zakresie bezpośrednich dostaw towarów do sklepów.

 

Obecnie w Brazylii działają dwa sklepy Kiabi, oferujące ubrania, buty i dodatki dla kobiet, mężczyzn i dzieci, zlokalizowane w centrach handlowych w Sao Paulo. Zgodnie z planami rozwoju, w ciągu kolejnych 5 lat Kiabi planuje otworzyć w tym kraju 40 sklepów. – Będziemy towarzyszyć ekspansji Kiabi w Brazylii. Nasze partnerstwo ma charakter długoterminowy, tak jak ma to miejsce w Europie – zapewnia Rodrigo Bacelar. Według Alexandra Zilio, lidera logistyki Kiabi, proces logistyczny jest jednym z najważniejszych punktów zaplanowanych operacji. – Potrzebujemy bardzo efektywnej logistyki, aby zapewnić klientom pełną dostępność naszych towarów. W ten sposób dbamy o pozytywne doświadczenia konsumentów, zarówno w sklepie stacjonarnym jak i e-commerce – wyjaśnia Zilio.

 

Kreacje Kiabi inspirowane są międzynarodowymi trendami wybieranymi przez Trend Lab, zespół 56 stylistów, którzy zapraszają klientów, współpracowników i wpływowe osoby do wspólnego tworzenia i śledzenia światowych trendów w modzie. Każdego roku firma wydaje sześć kolekcji, a od 2016 roku co miesiąc na rynek wprowadzane są modele z limitowanych edycji. – Na początku w Brazylii będziemy importować kolekcje z Francji, wraz z rozwojem sieci sklepów, nawiążemy współpracę z lokalnymi dostawcami, tak jak robimy to na całym świecie – mówi Alexandro Zilio.

 

– Szeroki zakres partnerstwa logistycznego z Kiabi i efektywne wspieranie ekspansji tej międzynarodowej sieci odzieżowej w Brazylii to dla nas bardzo dobra wiadomość. Zgodnie ze strategią dalszego rozwoju ID Logistics na polskim rynku, naszą ofertę będziemy teraz kierować także do firm z branży odzieżowej i modowej. Przy jej przygotowaniu z pewnością skorzystamy z dużego doświadczenia i know-how brazylijskiego oddziału ID Logistics – podsumowuje Sylwia Dunn, dyrektor rozwoju sprzedaży, ID Logistics Polska.

 

(ID Logistics)

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy