Czym skorupka za młodu…

Czym skorupka za młodu…

W Serocku pod Warszawą ekipa "Profesjonalnych kierowców" spotkała się z uczestnikami kolonii dziecięcej Kids Camp. Najmłodsi mieli okazję w praktyce przekonać się na czym polega praca kierowcy, przejechać się nowoczesnym ciągnikiem siodłowym i wziąć udział w konkursach z nagrodami.

Akcja CSR “Profesjonalni kierowcy” to nie tylko fachowe szkolenia dla dorosłych. Jej organizatorzy – firmy Volvo Trucks, Renault Trucks, Wielton, Ergo Hestia i Michelin – angażują się także w inicjatywy dla najmłodszych, czego wyrazem było spotkanie z dziećmi podczas wakacyjnej kolonii Kids Camp.

Spotkanie w Serocku

– Project Management Kids Camp (PMKC) to charytatywna inicjatywa Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia PMI Poland Chapter, skierowana do dzieci z domów dziecka oraz dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie materialnym. Jej celem jest organizacja letniego, dwutygodniowego obozu, w trakcie którego dzieci mają okazję poznać ideę zarządzania projektami zgodną ze standardami PMI, przedstawioną w sposób przystępny i dostosowany do wieku odbiorców – mówi Piotr Korolko z Volvo Finacial Servies, który jednocześnie jest wolontariuszem Project Management Institute, organizatora obozu w Serocku.

Jedną z największych atrakcji tegorocznych kolonii było spotkanie z ekipą “Profesjonalnych kierowców”, która przywiozła do Serocka nowoczesne ciągniki siodłowe Volvo i Renault. Instruktorzy pokazywali dzieciom wnętrze i elementy wyposażenia pojazdu, po czym zabrali wszystkich na przejażdżkę po okolicy. – Już od najmłodszych lat chcemy uświadamiać dzieciom, że praca kierowcy jest niezwykle ważna, odpowiedzialna i ciekawa. Dlatego zabraliśmy do Serocka nasze najnowocześniejsze pojazdy i doświadczonych instruktorów, którzy w przystępny sposób wprowadzili najmłodszych w tajniki tego zawodu – mówi Michał Proc, dyrektor ds. rozwiązań biznesowych w Volvo Group Trucks Poland.

Zostanę kierowcą

Oprócz krótkiej lekcji praktyczno-teoretycznej organizatorzy przygotowali dla dzieci ciekawe konkursy i mnóstwo upominków w postaci piłek, modeli ciężarówek, termosów i wielu innych gadżetów. Nikt nie został z pustymi rękami, a dzieci do samego końca były pod wielkim wrażeniem wizyty ekipy “Profesjonalnych kierowców. – Najbardziej podobały mi się silniki i to w jaki sposób panowie opowiadali o działaniu pojazdu. Dziś wiem ile waży ciężarówka i ile może jechać na godzinę – mówił jeden z uczestników kursu.

– Cieszymy się, że dzieciom spodobała się nasza inicjatywa. Wiele z nich na zakończenie zapewniało, że w przyszłości będzie chciało zostać zawodowym kierowcą. Zasialiśmy ziarno i kto wie, może dzięki akcjom takim jak ta w Serocku, w przyszłości uda się zebrać plony – kwituje Michał Proc.

11 szkoleń

„Profesjonalni kierowcy” to akcja społeczna organizowana przez pięć firm związanych z branżą transportową – Volvo Trucks, Renault Trucks, Wielton, Ergo Hestia i Michelin. Jej celem jest bezpłatne szkolenie kierowców, którzy mają już prawo jazdy kategorii C+E, ale potrzebują praktyki i chcą podnieść swoje kwalifikacje. Osoby, które ukończą szkolenie i otrzymają certyfikat „Profesjonalnego kierowcy” i trafią do bazy, do której mają dostęp potencjalni pracodawcy – firmy transportowe i logistyczne.

W tym roku w ramach drugiej edycji akcji zostanie zorganizowanych 15 sesji szkoleniowych w różnych regionach Polski. Od początku kwietnia odbyło się już 11 szkoleń – w podwrocławskiej Długołęce, Poraju pod Częstochową, Nowym Sączu, Kędzierzynie-Koźlu, Świdniku, Rzeszowie, Zielonej Górze, Siedlcach, Kutnie, Płocku i Malborku. Wzięło w nich udział ponad 250 młodych kierowców. Wielu z nich przyjechało nawet z drugiego końca Polski. Podczas zajęć uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak bezpiecznie prowadzić samochód ciężarowy, jak przygotować go do drogi, zabezpieczyć ładunek, manewrować 40-tonowym zestawem, poznali przepisy dotyczące czasu pracy kierowców i odbyli zajęcia z pierwszej pomocy.

Poleć ten artykuł:

Polecamy