Stomet inwestuje w IT

Stomet inwestuje w IT

Stomet, jedna z najszybciej rozwijających się polskich firm produkcyjnych, rozpoczęła gruntowną informatyzację. Firma zakończyła pierwszy etap wdrożenia systemu ERP Impuls EVO, który ma pomóc w zwiększeniu mocy produkcyjnych przedsiębiorstwa i poprawieniu efektywności.

Podkarpacki Stomet to produkcyjno-usługowa spółka specjalizująca się w projektowaniu, produkcji i serwisie urządzeń związanych z przetwórstwem gumy i tworzyw sztucznych. Ich odbiorcą są firmy działające w branży motoryzacyjnej, AGD, wytwarzające wyroby z gumy, tworzyw sztucznych i metalu. W latach 2010 – 2016, przychody netto Stometu ze sprzedaży produktów i usług, zwiększyły się niemal dwukrotnie z 18 do 34 mln zł. Do końca 2019 r. firma chce zwiększyć przychody o kolejne 10 mln zł. Pomóc ma w tym modernizacja parku maszynowego i gruntowna informatyzacja.

 

– W tym roku chcemy kupić 6 zaawansowanych technologicznie maszyn produkcyjnych i udoskonalić wykorzystywane rozwiązania techniczne oraz metody wytwarzania. Inwestycja w oprogramowanie wspierające zarządzanie ma nam pomóc w zwiększeniu mocy produkcyjnych i efektywności spółki – tłumaczy Mariusz Kopiec, prezes zarządu Stomet.

Pierwsze efekty

Firma zakończyła już pierwszy etap wdrożenia systemu ERP Impuls EVO. Informatyzacją objęte zostały obszary finansów i księgowości, kadr i płac, środków trwałych, gospodarki materiałowej, zarządzania produkcją oraz sprzedaży i dystrybucji oraz CRM.

 

– Naszym głównym celem było zintegrowanie w ramach jednego systemu wszystkich modułów obsługujących najważniejsze w firmie procesy, a dodatkowym czynnikiem decydującym o wyborze Impulsa była możliwość rozszerzenia w przyszłości oprogramowania o nowe funkcjonalności wspierające zarządzanie, co jest istotne szczególnie z perspektywy planowanych inwestycji. Nie bez znaczenia były również przeprowadzone analizy, które wykazały korzystny całkowity koszt użytkowania systemu w długiej perspektywie czasowej – wyjaśnia Maciej Romerowicz, kierownik projektu ERP z firmy Stomet. – Efekty implementacji systemu są widoczne zwłaszcza w obszarze dostępu do informacji. Pozyskiwanie informacji z każdego obszaru obsługiwanego przez system stało się o wiele łatwiejsze i powszechne – dodaje.

 

W trakcie trwającego obecnie drugiego etapu wdrożenia uruchomione zostaną dodatkowe funkcjonalności systemu, takie jak: ewidencja halowa produkcji, integracja z Teamcenter, harmonogramowanie produkcji, zarządzanie projektami, zarządzanie obiegiem informacji, mobilna obsługa magazynów, gospodarka narzędziowa oraz budżetowanie.

Kierunek wymiana

Projekt realizowany przez Stomet potwierdza rynkowy trend, jakim jest wymiana wdrażanego kilka nawet kilkanaście lat temu oprogramowania, które dziś przestaje być wydajne i nie pozwala na szybkie dostosowanie się do potrzeb rynku. W BPSC już co trzeci projekt przedsprzedażowy dotyczy wymiany oprogramowania.

 

– Stomet był w stanie całkiem sprawnie funkcjonować w oparciu o dotychczasowe rozwiązanie informatyczne. Jednak było to oprogramowanie, które cechował wysoki stopień technologicznej zaszłości, znaczne ubytki funkcjonalne oraz czasochłonne i mało sprawne pozyskiwanie danych w nim gromadzonych – wyjaśnia Antoni Żołnierczyk, główny księgowy z firmy Stomet

 

– Warto również dodać, że oparcie przyszłego funkcjonowania spółki o dotychczasowe oprogramowanie, stawało się coraz bardziej ryzykowne ze względu na nadchodzące zmiany o charakterze organizacyjnym. Implementacja nowego, bardziej funkcjonalnego oprogramowania wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem stała się więc koniecznością – przekonuje prezes Mariusz Kopiec.

 

Wymiana systemów ma miejsce nie tylko w Polsce. Jak wynika z badań firmy analitycznej Panorama Consulting, już w ubiegłym roku 17% firm zdecydowało się na nowy system ERP z powodu chęci wymiany dotychczasowego rozwiązania. Na dalszych miejscach znalazły się poprawa wydajności biznesowej czy integracja systemów.

Poleć ten artykuł:

Polecamy