Zautomatyzowane platformy od Stilla

Zautomatyzowane platformy od Stilla

Podczas targów LogiMAT 2017 Still zaprezentował kolejne rozwiązanie intralogistyczne, pozwalające łączyć koncepcje Lean Management i Przemysłu 4.0. Zautomatyzowane platformy z ramami typu E pokazują, w którym kierunku będą się rozwijać autonomiczne technologie transportowe.

Automatyczne ramy typu E przyczyniają się do zminimalizowania czynności koniecznych do wykonania przez operatora podczas zadań przewozu wewnętrznego. Nowe rozwiązanie składa się z wózka paletowego wysokiego podnoszenia Still EXV w technologii AGV, ciągnika holującego zestaw transportowy, stacji przeładunkowych oraz standardowych ram typu „E” wyposażonych w podnośniki i własny napęd. Pozwala stworzyć całkowicie niezależny system przepływu towarów na linie produkcyjne, zwiększając wydajność i zmniejszając koszty procesów intralogistycznych.

Kompletny układ działa następująco: wózek wysokiego podnoszenia Still EXV realizuje zadania zaopatrzenia stacji przeładunkowych w potrzebne surowce. Gdy podjeżdża do nich ciągnik z automatyczną ramą typu „E”, samoczynnie uruchamia się jej napęd. Platformy zostają opuszczone, a wskutek ruchów rolek zamontowanych na stanowisku przeładunku oraz ramie, pakunek umieszczany jest na zestawie transportowym. Poprawne wykonanie zadania zapewniają czujniki: pozycjonowania, obniżania i przesuwu. Zautomatyzowane ramy typu „E” i stacje mogą być używane również z ręcznie obsługiwanym ciągnikiem, umożliwiając ergonomiczne pobieranie i zdawanie towarów dużej masy (do 1,5 t) na poszczególnych stanowiskach linii produkcyjnej.

W możliwości wielorakiego zastosowania tej innowacji wyraża się modułowa koncepcja automatyzacji, stanowiąca jeden z priorytetów Grupy STILL. Idea zakłada, że na podstawie analizy procesów intralogistycznych realizowanych w przedsiębiorstwie klienta dobierany jest optymalny wózek dostępny w seryjnej produkcji. Jeśli w konkretnym przypadku jest to uzasadnione ekonomicznie, wyposaża się go w systemy automatyzacji, pozwalające uzyskać w długofalowej perspektywie najwyższą wydajność transportu i produkcji.

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy