DB Schenker nabywa udziały w uShip

DB Schenker inwestuje miliony w celu wzmocnienia strategicznej współpracy z amerykańską internetową, giełdą transportową uShip kontynuując cyfrową transformację swojego modelu biznesowego.

Podwyższając kapitał, globalna firma logistyczna zainwestowała 25 mln USD (ok. 24 mln EUR) w internetową platformę usług spedycyjnych i przewozowych.

 

– Rozszerzenie tej owocnej współpracy przyspieszy i usprawni zarządzanie transportem w naszej firmie, która jest liderem europejskiego rynku transportu lądowego i umożliwi nam obsługiwanie jeszcze większych wolumenów przesyłek – powiedział Jochen Thewes, prezes Schenker AG. – Planujemy dynamicznie się rozwijać i wykorzystywać nowe możliwości wzrostu, poza tradycyjnymi modelami biznesowymi. Dotychczas, jest to nasz największy udział w firmie cyfrowej, a zarazem dowód na to, jak poważnie traktujemy innowacje w DB Schenker. Inwestujemy w kształtowanie przyszłości cyfrowej logistyki – dodał Thewes.

 

– Bezprecedensowe inwestycje w obszarze technologii logistycznych rewolucjonizują transport towarów – powiedział Mike Williams, prezes uShip. – Największe firmy, takie jak DB Schenker wprowadzają innowacje w celu automatyzacji i cyfryzacji swojej działalności, zwiększając w ten sposób wydajność i rentowność. Ubiegły rok pokazał, że firmy uShip i DB Schenker to idealnie dopasowani partnerzy w procesie tej makrotransformacji. Cieszymy się, że dzięki strategicznej inwestycji, pogłębimy jeszcze naszą współpracę. Udział mniejszościowy zapewnia też firmie DB Schenker, jako właścicielowi, miejsce w Radzie Dyrektorów („Board of Directors”) uShip.

 

Firmy uShip i DB Schenker zawarły umowę o współpracy w maju 2016 r. Platforma uShip, łącząca spedytorów i przewoźników w ponad 19 krajach, jest branżowym liderem w organizacji transportu towarów za pośrednictwem urządzeń mobilnych – telefonów i tabletów. Na razie DB Schenker będzie wykorzystywać platformę do transportu lądowego. Internetowa aplikacja pod nazwą Drive4Schenker, wykorzystująca technologię uShip połączy 30 000 partnerów i ich ładunki w europejskiej sieci lądowej. Nowa usługa ruszy w Niemczech jeszcze w lutym oraz będzie stopniowo wprowadzana w innych krajach.

 

Udział DB Schenker w firmie uShip to część kampanii mającej na celu cyfryzację Grupy DB. Przy zawieraniu transakcji firma DB Schenker korzystała z usług doradczych zespołu Deutsche Bahn Digital Ventures GmbH, który został powołany w ramach kampanii.

Poleć ten artykuł:

Polecamy