Audi automatyzuje centrum dystrybucyjne wraz ze Still i Dematic Egemin

Audi automatyzuje centrum dystrybucyjne wraz ze Still i Dematic Egemin

Wraz z premierą nowego Audi A8, produkujący je koncern zaprezentował innowacyjne rozwiązanie z obszaru zautomatyzowanego transportu wewnętrznego, w oparciu o które od grudnia będzie funkcjonował połączony z siedzibą firmy zakład w Ingolstadt.

Od 2015 roku Audi poszukiwało wykonawcy, który podjąłby się automatyzacji pracy centrum logistycznego w Ingolstadt, zaopatrującego w części samochodowe hale montażowe działające w systemie CKD (składania aut od podstaw). Dwa największe wyzwania stanowiły: duże zróżnicowanie opakowań, do których ładowane są elementy konstrukcyjne (12 różnych rodzajów) oraz integracja pojazdów AGV z używanym przez Audi skomplikowanym system IT. – W 2015 przeprowadziliśmy badanie rynku pod kątem firm, które mogłyby sprostać temu zadaniu – mówi Stefan Meier, odpowiedzialny w Audi za planowanie logistyki – Ze względu na oferowane technologie, w tym integrację intralogistyki z naszym systemem informatycznym oraz rozwiązania umożliwiające bezpieczną obsługę zróżnicowanych, często ważących więcej niż tonę pojemników składowanych na wysokości przekraczającej 5 metrów, zdecydowaliśmy się na współpracę z firmami Still i Dematic Egemin – opowiada Meier o kulisach wyboru partnera do realizacji modernizacji.

 

System działa w oparciu o dwa zautomatyzowane i oprogramowane przez Dematic Egemin wózki Still FM-X, transportujące pojemniki z regałów wysokiego składowania na 24 linie pakowania. Jak wykazał prowadzony od maja pilotaż, rozwiązanie pozwoliło zwiększyć gęstość składowania, wydajność transportu wewnętrznego, a w efekcie – potencjalną skalę załadunku. Części dostarczane do stref pakowania przez reach-trucki Still są na dalszym etapie kompletowane i rozsyłane do zakładów w Brazylii, Chinach, Indiach i Meksyku. Tam powstają z nich modele serii A3, A4, A6 i Q5 trafiające na regionalne rynki. Jeśli wymierne korzyści z realizacji tego projektu potwierdzą się w startującym od grudnia regularnym użyciu, Audi będzie dążyć do automatyzacji kolejnych procesów Ingolstadt oraz wdrożenia analogicznych technologii w kolejnych lokalizacjach. – Realizacja w Audi Ingolstadt oraz jej potencjalna ekspansja na pozostałe zakłady koncernu jest dowodem skuteczności przyjętej przez Still strategii promowania skalowalnych rozwiązań automatyzacyjnych, opartych o seryjnie produkowane wózki – mówi Paweł Włuka, dyrektor marketingu Still Polska. – Precyzyjne dopasowanie ich autonomicznego funkcjonowania do procesów konkretnego zakładu oraz używanego w nim systemu IT jest możliwe dzięki partnerskiej współpracy z firmą Dematic Egemin, która tak jak Still stanowi część Grupy Kion – dodaje Włuka.

Poleć ten artykuł:

Polecamy