Logistyczna spółka TIM SA bije rekordy

Centrum logistyczne w podwrocławskich Siechnicach, którego operatorem od niespełna pół roku jest 3LP SA, po raz pierwszy w swojej ponad 8-letniej historii przekroczyło 3.000.000 wydanych linii zamówień rocznie.

Liczba wysyłek zrealizowanych w 2016 r. przez wyspecjalizowany w logistyce dla e-commerce obiekt także osiągnęła rekordowy poziom – ok. 1.000.000.

 

Podwrocławskie centrum działa od 2008 r. Jego operatorem do końca czerwca 2016 r. był TIM SA – największy dystrybutor artykułów elektrotechnicznych w Polsce. Od lipca 2016 r. funkcję tę przejęło 3LP – spółka w 100% należąca do TIM SA.

 

W efekcie zakończonej w tym roku rozbudowy powierzchnia centrum zwiększyła się z 12.000 do ponad 41.000 mkw., a obiekt zaczął świadczyć usługi także klientom spoza Grupy Kapitałowej TIM, specjalizując się w zautomatyzowanym outsourcingu logistyki dla podmiotów z sektora e-commerce. 3LP SA umożliwia ekspresowe dostawy nie tylko na terenie Polski, ale i całej Europy.

 

– Proponujemy wsparcie zarówno w zakresie logistyki kontraktowej, jak i logistyki własnej. W pierwszym przypadku z wykorzystaniem naszej infrastruktury oferujemy pełen outsourcing lub logistykę częściową, w drugim – wykonujemy audyty, prowadzimy doradztwo, realizujemy projekty logistyczne i nadzór inwestycyjny – wymienia Maciej Posadzy, prezes zarządu 3LP SA.

 

TIM SA pozostaje największym klientem 3LP SA, jednak bezpośrednio po komercyjnym rozpoczęciu działalności 3LP nawiązało współpracę z dużą międzynarodową firmą z sektora TSL. Jakość usług 3LP szybko zaowocowała zawarciem umowy partnerskiej i współpracą przy kolejnych projektach.

 

Jednocześnie 3LP SA pozyskiwało kolejnych partnerów, reprezentujących zarówno przemysł, jak i sektor usług. Jeśli porównać ze sobą czerwiec (ostatni miesiąc przed rozpoczęciem działalności przez 3LP) i listopad 2016 r., widać, że działania te przełożyły się na aż 22-procentowy wzrost liczby zrealizowanych zamówień i 14-procentowy wzrost liczby wysyłek.

 

– Nasza zaledwie kilkumiesięczna obecność na rynku została dostrzeżona przez jego największych uczestników, którzy coraz częściej wyrażają zainteresowanie skorzystaniem z usług 3LP. Przyciąga ich przede wszystkim indywidualne podejście do klienta, dogłębna analiza jego potrzeb oraz profesjonalne doradztwo. Finalizujemy negocjacje kolejnych kontraktów, dlatego początek 2017 roku zapowiada się w naszych centrum logistycznym równie imponująco jak ostatnie miesiące – przekonuje Maciej Posadzy.

 

Wśród projektów z zakresu logistyki kontraktowej realizowanych przez 3LP SA warto wspomnieć składowanie materiałów do produkcji wraz z obsługą dostaw tych materiałów na potrzeby produkcji (w systemie do 2 godzin od zgłoszenia), składowanie i dostawy opakowań dla dużego producenta żywności (dostawy 7 dni w tygodniu, dostosowane do cyklu produkcyjnego) czy składowanie sezonowe nadwyżek produkcyjnych artykułów z segmentu budowlanego.

 

Nie brakuje także zadań realizowanych dla podmiotów handlowych, w tym z sektora e-commerce – to m.in. obsługa zwrotów dystrybucyjnych produktów z sektora odzieżowego czy obsługa sprzedaży internetowej artykułów medycyny domowej. W efekcie na koniec listopada 2016 r. liczba linii zamówień wydanych od początku roku w centrum logistycznym 3LP SA przekroczyła 3,15 mln, zaś liczba wysyłek zbliżyła się do 900 tysięcy (wobec odpowiednio 2,58 mln i 704 tys. na koniec listopada 2015 r.).

 

– 3LP to czarny koń Grupy Kapitałowej TIM. Usługi świadczone przez tę spółkę idealnie wpisują się w dynamicznie rosnące zapotrzebowanie rynku na firmy logistyczne wyspecjalizowane w świadczeniu usług dla podmiotów z rynku e-commerce. Długofalowym celem jest osiąganie przez 3LP SA 50% przychodów z usług wykonywanych dla klientów spoza Grupy Kapitałowej TIM – zapowiada Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

Poleć ten artykuł:

Polecamy