Ursus ma nową halę i będzie produkować samochody elektryczne

Ursus ma nową halę i będzie produkować samochody elektryczne

Ursus otworzył nową halę produkcyjną w Lublinie o powierzchni 23 tys. m2. Wydarzeniu towarzyszyło ujawnienie informacji o planach wejścia marki na nowy rynek. Ursus chce produkować mały elektryczny samochód dostawczy. Pojazd został zaprezentowany podczas piątkowej uroczystości.

Lekki dostawczy pojazd elektryczny marki Ursus został zaprojektowany tak, aby spełniał warunki homologacji L7e. Oznacza to, że masa auta nie przekroczy 600 kg. Pojazd został stworzony w oparciu o lekką, aluminiową ramę, a do jego budowy wykorzystano materiały kompozytowe. Obecnie w ofercie jest samochód z napędem na tylne koła, jednak w planach spółki jest również wprowadzenie modelu z napędem 4×4.

 

Samochód będzie mógł zabrać na pokład dwie osoby. Ze względu na to, że samochody elektryczne są bardzo ciche, nowy pojazd może być wykorzystywany do wykonywania nocnych dostaw. Bardzo dobrze nadaje się również dla firm komunalnych, we współpracy z którymi spółka upatruje szans na znalezienie niszy dla siebie.

 

– Chcemy zaoferować samochód, między innymi, firmom transportowym oraz służbom komunalnym w miastach i gminach. Dostawczy pojazd elektryczny o niskich kosztach eksploatacji, spełniający wymogi ograniczenia emisji CO2 może być optymalnym rozwiązaniem na potrzeby władz lokalnych – podkreśla prezes Ursusa Karol Zarajczyk.

 

Ursus, obecny także w segmencie elektrycznych autobusów miejskich, nie zamierza jednak opuszczać najważniejszego dla siebie rynku. Nowa hala produkcyjna przede wszystkim zostać przeznaczona na rozszerzenie oferty ciągników. W II półroczu 2016 r. spółka ma zamiar wprowadzić do produkcji seryjnej kolejny model ciągnika Ursus o mocy 150 KM w dwóch wersjach silnikowych. Jednocześnie trwają prace badawczo-rozwojowe nad konstrukcjami ciągników o mocach od 50 do 110 KM, wyposażonych w układy przeniesienia napędu produkowanych w Ursusie, przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie.

 

Spółka prowadzi też intensywne działania na poziomie R&D zmierzające do rozszerzenia oferty produktowej o ciągniki ciężkie – 280 KM, wyposażone w układy transmisji z funkcjami Power Shift i Power Shuttle. W końcowej fazie procesu badawczo-rozwojowego jest projekt ciągnika Ursus 3110 „Hi-Lo”, charakteryzujący się między innymi zastosowaniem zaawansowanego układu przeniesienia napędu, a także nowoczesnym czterocylindrowym silnikiem spełniającym obowiązujące normy emisji spalin, dzięki czemu w najbliższym czasie pojawi się on w ofercie spółki. W końcowej fazie są również prace związane ze wzbogaceniem oferty o ciągnik wyposażony w układ przeniesienia napędu własnej konstrukcji pod nazwą VIGUS, z przeznaczeniem w ciągnikach ciężkich o mocy do 160 KM.

Poleć ten artykuł:

Polecamy