30. edycja Taropaku zakończona

30. edycja Taropaku zakończona

Blisko 500 wystawców z 24 krajów świata, 13.000 metrów kwadratowych oraz 63.000 targowych gości, którzy odwiedzili ekspozycję to bilans 30., jubileuszowej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania Taropak, które odbyły się w dniach 26-29 września 2016 w Poznaniu.

Targom Taropak po raz pierwszy towarzyszyły Targi Logistyki, Magazynowania i Transportu Logipak. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji Taropaku zostało COBRO oraz Polaka Izba Opakowań natomiast partnerami branżowymi, w tym roku, byli Polska Izba Druku i Polska Izba Fleksografów.

 

Odwiedzający przyjechali do Poznania z całego świata. W pawilonach wystawienniczych można było spotkać nie tylko przedstawicieli Europy, ale również bardziej odległych krajów, takich jak: Albania, Brazylia, Kanada, Korea Południowa, Tajlandia, RPA, USA, czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Prezentowaną ofertą zainteresowani byli reprezentanci takich firm jak: Delia, Rossmann, Schenker, Kreisel, Kaufland, Maraton Internmational, Kuehne+Nagle, Panasonic, Floslek, Arvato Services Polska, Grupa Azoty, Ikea, DHL Express, Orlen Oil, Dell, Thule, Wavin Polska, Nutropharma, Ciech. Na targach TAROPAK poszukiwali oni przede wszystkim kontaktów biznesowych i nowości.

 

W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie ponad 120 nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowanie oraz rozwiązania związane z etykietowaniem transportem i logistyką. Zwiedzający, którzy chcą być krok przed konkurencją i tym samym odkryć zupełnie nowe możliwości mogli zobaczyć m.in. innowacyjne maszyny pąkujące i roboty paletyzujące, nowej generacji taśmy do pakowania, przenośniki, drukarki etykiet, czy opakowania szklane, papierowe, metalowe oraz te produkowane z tworzyw sztucznych.

 

Liczyła się również forma prezentacji produktów. Za najładniejsze stoiska targowe uznano ekspozycje firm: Silny&Salamon, Sudpack Polska, Multi, Radpak oraz Macelux. Wszystkie one otrzymały nagrodę Acanthus Aureus.

 

Natomiast Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich na targach Taropak otrzymały firmy: Sartorius Intec Poland, Blulog, Südpack Polska, Cassioli Polska, Suwary, PROTiM, Izipak, Radpak Fabryka Maszyn Pakujących, Arkoch, Winterwarm Polska, Supertape Polska, Coffee Service, Teccon oraz Georg Utz Klar Glass.

 

Tegoroczna edycja targów Taropak miała wyjątkowy charakter także ze względu na swoją 30.edycję. Z okazji jubileuszu można było obejrzeć niezwykłą wystawę. Historyczne fotografie obrazujące kilkadziesiąt edycji Taropaku korespondowały z artystycznym projektem „Dekonstruktura” autorstwa dr Elżbiety Cios, który został motywem przewodnim jubileuszowej edycji targów.

 

Targom odbywającym się w Poznaniu tradycyjnie towarzyszą wyjątkowe konferencje i seminaria oraz inspirujące strefy pokazowe i wydarzenia, które są dla zwiedzających źródłem energii do rozwijania swojego biznesu. Nie bez znaczenia są również dyskusje dotyczące tematów i zagadnień najbardziej interesujących branżę. Między innymi dlatego w targowym programie znalazł się, współorganizowany z Polska Izbą Opakowań, III Kongres Przemysłu Opakowań. Ciekawym punktem targowego programu była także Fabryka Pakowania na Żywo, w ramach której pokazano automatyczne linie do pakowania w folie świeżych produktów spożywczych oraz wyrobów piekarskich i cukierniczych.

 

Opakowania jako swoiste narzędzie marketingowe, które buduje przywiązanie do marki, w znacznym stopniu wpływają na wizerunek i sprzedaż oferowanych produktów. Okazją do poszerzenia wiedzy w tym zakresie były warsztaty i wystawa „Innowacyjne opakowania” zorganizowane przez magazyn „Świat Druku”. Eksperci z różnych firm, mający wieloletnie doświadczenie w branży, w praktyczny sposób zapoznali uczestników z aspektami produkcji opakowań. Natomiast ci, którzy chcieli poznać mechanizmy wpływające na decyzję klienta oraz jego sposób postrzegania oferty handlowej wzięli udział w konferencji „Opakowanie, które sprzedaje”, którą poprowadził dr Marek Borowiński. Targi Taropak były również okazją do obejrzenia prac laureatów konkursów Art of Packaging i Pakstar.

 

Równolegle z targami Taropak odbyła się premiera targów Logipak, czyli Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu. Było to pierwsze tego typu wydarzenie dla branży logistycznej w Polsce dedykowane przedstawicielom: firm spedycyjnych, transportowych, przeładunkowych, hurtowni, magazynów i parków logistycznych. – Część logistyczną wydzieliliśmy z targów Taropak wzorując się na największych imprezach logistycznych, czyli na targach Logimat i Cemat.  Chcieliśmy przez to jeszcze bardziej zaakcentować i rozwinąć na targach obszar transportu, spedycji, magazynowania i wyposażenia magazynów – mówi Konrad Fleśman, dyrektor targów Taropak i Logipak. Partnerami branżowymi targów Logipak zostali: Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki, Polski Komitet Narodowy EPAL oraz Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej. W ramach Logipaku odbyły się dwa wydarzenia: III Forum Bezpieczeństwa w Magazynie oraz Innovations for Logistics (In4Log 2016).

 

Równolegle odbyły się Targi Tworzyw Sztucznych i Gumy EPLA dedykowane branży tworzyw sztucznych oraz gumy i skoncentrowane głównie wokół surowców. Wydarzenie to zorganizowały wspólnie Międzynarodowe Targi Poznańskie i Wydawnictwo Business Image. Tegoroczna ekspozycja skupiła przede wszystkim się wokół salonów tematycznych: Salonu Wtrysku, Salonu Termoformingu, Salon Kauczuku, Salon Maszyn, Salon polimerowej Nauki Polskiej. Wśród targowych gości dominowała głównie ściśle sprofilowana grupa odbiorców związanych z przemysłem przetwórstwa tworzyw i kauczuku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy