Rekordowy przeładunek nietypowych elementów

Rekordowy przeładunek nietypowych elementów

W środę 3 października w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym kończony jest rozładunek statku MV Port Maubert, który przywiózł około stu sztuk sekcji wież wiatrowych. To rekordowa liczba elementów do budowy farm wiatrowych, jaka jednorazowo została obsłużona w Gdyńskim Porcie.

Statek przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka. Suma przywiezionych na MV Port Maubert sekcji umożliwi zbudowanie 20 wież wiatrowych o wysokości 100 metrów. Waga poszczególnych sekcji wahała się od 38 do 60 ton a łączny ciężar ładunku wyniósł 5500 ton. Obsługa tak dużej ilości ponadgabarytowych elementów była możliwa dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, każdy o udźwigu 100 ton.

W trzecim kwartale 2012 r. BCT przeładował 106 311 TEU, czyli o 12,3% więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Podczas dziewięciu miesięcy osiągnięto wynik 310 971 TEU, co stanowi ponad 15% wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

Zwiększa się też udział kolei w obsłudze terminalu i od początku roku stanowi średnio 40%. W ostatnich miesiącach BCT pozyskał w tym obszarze nowego klienta, firmę Polzug Intermodal, która uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. To już 16, po m.in. PCC Intermodal, Cargosped, Spedcont, Prokont i ATC Rail operator kolejowy, który współpracuje z BCT.

Poleć ten artykuł:

Polecamy