Jakość a cena

Polscy przedsiębiorcy coraz lepiej znają leasing i coraz chętniej z niego korzystają. Równocześnie rosną też ich wymagania względem leasingodawców.

Z badania satysfakcji klientów Spółek Leasingowych BZ WBK przeprowadzonego na przez TNS Pentor wynika, że dla przedsiębiorców najważniejsze są wysokie kompetencje doradców leasingowych, korzystna oferta oraz szybka procedura zawarcia umowy.

Co ważne, leasingobiorcy uważają, że przy korzystaniu z usługi leasingu, bardziej istotna jest jakość obsługi i kompetencje doradców niż konstrukcja samej oferty (54% do 46%). Rynek leasingu w Polsce z roku na rok dojrzewa, co przejawia się w tym, że leasingobiorcy są coraz bardziej świadomi. Wzorem państw zachodnich nie tylko coraz częściej porównują oferty firm leasingowych, ale często korzystają z usług kliku leasingodawców jednocześnie – wyjaśnia Waldemar Kwiatkowski, członek zarządu BZ WBK Finanse & Leasing. Z badania wynika, że spośród klientów Spółek Leasingowych BZ WBK znaczna większość przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdzała oferty innych leasingodawców (76% wskazań).

Oferty różnych leasingodawców są na podobnym poziomie cenowym, leasingobiorcy bardziej niż w latach poprzednich zwracają więc uwagę na jakość obsługi. W tym aspekcie zostaliśmy bardzo dobrze ocenieni, przede wszystkim dzięki wyróżniającym nas na rynku przejrzystym zapisom umów oraz uczciwemu rozliczeniu umowy kończącej się przed czasem – dodaje Waldemar Kwiatkowski. W porównaniu z poprzednią edycją badania, w 2010 r. wzrosły wskaźniki zadowolenia leasingobiorców ze świadczonych przez Spółki Leasingowe BZ WBK usług – zadowolonych jest 93% klientów, a blisko 90% klientów weźmie ponownie pod uwagę ofertę Spółek, jeśli w przyszłości będzie korzystać z leasingu. 86% badanych chętnie poleci usługi firmy innym osobom.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego wraz ze wzrostem jakości świadczonych usług, zwiększają się także wymagania leasingobiorców. Według wyników badania zleconego przez Spółki Leasingowe BZ WBK, obok niższej ceny (47% wskazań) oczekują oni od firm leasingowych m.in. jeszcze bardziej indywidualnego podejścia do klienta (14% odpowiedzi) oraz mniejszej liczby formalności (10% odpowiedzi). Największe wymagania klienci stawiają jednak przed doradcami leasingowymi. Ich rola w procesie sprzedaży to nie tylko profesjonalna prezentacja oferty i udzielanie wyczerpujących odpowiedzi na pojawiające się pytania. Klienci oczekują od doradcy także dyspozycyjności, szybkości działania i maksymalnego zaangażowania w ich obsługę – dodaje Waldemar Kwiatkowski.

Badanie satysfakcji klientów zostało przeprowadzone na przez firmę TNS Pentor na zlecenie Spółek Leasingowych BZ WBK w listopadzie i grudniu 2010 r. metodą CATI na próbie 1400 klientów.

Poleć ten artykuł:

Polecamy