Hybrydowe Fuso

Fuso – producent samochodów użytkowych i członek koncernu Daimler AG – zaprezentował właśnie w Japonii wysokotonażową ciężarówkę z napędem hybrydowym Super Great HEV. Pierwsze testy wykazały, że zużywa ona znacznie mniej oleju napędowego od konwencjonalnych pojazdów. Premiera nowego prototypu miała

Wysokotonażowy samochód ciężarowy z napędem hybrydowym to kolejne „dziecko” Global Hybrid Center (GHC) w kierunku rozwoju nowych technologii w ciężarówkach Fuso. Centrum rozwoju GHC w Kawasaki koordynuje globalne projekty Daimler Trucks w dziedzinie napędu hybrydowego.

Nowo opracowana, wysokotonażowa ciężarówka z napędem hybrydowym Fuso Super Great HEV, wykorzystuje technologię modelu Canter Eco Hybrid, wprowadzonego w 2006 r. Na całym świecie znalazł on 1,2 tys. nabywców i potwierdził swoje walory w różnorodnych zastosowaniach.

Hybrydowy układ równoległy Fuso Super Great HEV składa się z tradycyjnego silnika Diesla, silnika elektrycznego/generatora, baterii litowo-jonowych oraz oprogramowania sterującego. Zużycie paliwa i emisja szkodliwych substancji Super Great HEV zostały znacznie ograniczone dzięki współpracy silnika spalinowego i elektrycznego, zależnie od warunków na drodze. Podczas zwalniania lub hamowania silnik elektryczny działa jak generator i zamienia energię hamowania w energię elektryczną, doładowywując litowo-jonowe akumulatory.

Poleć ten artykuł:

Polecamy