Oddech dla Warszawy Przy Ekspresowej Obwodnicy Warszawy już działa zaplecze techniczne

Oddech dla Warszawy Przy Ekspresowej Obwodnicy Warszawy już działa zaplecze techniczne

Renault Retail Group Warszawa uruchomiła nowy salon i serwis w podwarszawskich Morach. Zakład usytuowany jest tuż przy planowanym węźle powstającej trasy S8 z istniejącą drogą krajową nr 2 na Poznań. Jest to jeden z przykładów tworzenia zaplecza technicznego dróg ekspresowych

 

W Polsce dopiero raczkuje biznes zaplecza autostrad i tras szybkiego ruchu, a inwestorzy słusznie dostrzegają ogromny potencjał lokalizacji punktów gastronomiczno-noclegowych i serwisowych właśnie przy takich drogach. Dlatego w maju 2010 roku, spółka Renault Retail Group (RRG) Warszawa zadecydowała o przeniesieniu zakładu z ul. Wrocławskiej na Bemowie do nowej lokalizacji przy ul. Poznańskiej 16/18 w Morach, na zachód od granic stolicy. Nowa lokalizacja, tuż przy planowanym węźle komunikacyjnym trasy S8 z istniejącą drogą krajową nr 2 na Poznań, zapewni dużo wygodniejszy i szybszy dojazd dla klientów z: Bielan, Bemowa, Woli, Ochoty, Ursusa i Włoch, a także z Ożarowa Mazowieckiego, Pruszkowa i Piastowa.

I o to też chodzi. Korki i długie czasy dojazdu, z którymi codziennie borykają się warszawiacy, przestaną mieć znaczenie dzięki właściwemu zaplanowaniu zaplecza serwisowego, usługowego czy handlowego przy trasach okalających miasto. A warto pamiętać, że do listopada 2011, ma powstać pierścień obwodnic Warszawy, złożony z dróg ekspresowych o łącznej długości 85 km.

W przypadku budowanej trasy S8, która przejmie rolę północnej obwodnicy miasta, przyniesie ona wszystkim punktom zaplecza korzyści zarówno z ruchu tranzytowego jak i miejscowego. Nie bez znaczenia jest bowiem fakt wysokiej populacji okalających Mory miejscowości i dzielnic stolicy. Przy ostrożnych szacunkach, w promieniu kilkunastu kilometrów od Mor mieszka ponad 650 tysięcy osób, z których około 30% posiada samochód. O taką grupę klientów warto zabiegać.

 

Jaki powinien być serwis zaplecza trasy szybkiego ruchu?

Kierowcy wybierający obwodnice aby dostać się na drugi koniec miasta, oczekują szybkiego i płynnego przejazdu, który choć dłuższy w kilometrach, może im także zapewnić mniejsze zużycie paliwa, którego nie spalą w korkach. Dlatego też powstające tu zaplecze serwisowe musi być kompleksowe, z błyskawiczną obsługą klienta, z parkingiem i wygodnym zjazdem z trasy, inaczej klient pojedzie 5 km dalej do innego punktu. Tak więc usługi typu: serwis mechaniczny aut samochodowych i dostawczych, szeroka oferta części zamiennych i akcesoriów dostępnych na miejscu, serwis blacharsko-lakierniczy, Stacja Kontroli Pojazdów oraz likwidacja szkód i oferta ubezpieczeń, są dobrym standardem. W czasie przeglądu czy wymiany opon klient pije kawę w specjalnie urządzonej dla niego strefie albo chodzi po salonie oglądając nowe auta. A jeśli szuka używanego, takie też gotowe do kupna znajdzie na placu. Nie ma poczucia straconego czasu, nie frustruje się korkami czy „brakiem tej części”. Tak m.in. działa zakład RRG Warszawa Mory, uruchomiony przy planowanym węźle S8 z krajową 2-ką.

Czym serwis przy obwodnicy może kusić klientów?

W sezonie wakacyjnym RRG Warszawa Mory (podobnie jak inne zakłady RRG) oferuje wszystkim posiadaczom samochodów Renault oraz Dacia przeglądy przedurlopowe za 99 złotych. Z innych promocji na części i usługi, zakład oferuje np. serwis aut ponad 5 letnich, gdzie pełny przegląd okresowy kosztuje niespełna 300 złotych, z wymianą oleju –  półsyntetycznego do 5 litrów – włącznie.

Co więcej, naprawiając i serwisując auta marek Renault i Dacia RRG Warszawa Mory robi to w ciągu paru godzin. Serwisanci mają dostęp na miejscu do ponad 2500 części, a jeśli trzeba je sprowadzić z magazynu centralnego, oczekiwanie na sprawne auto wydłuża się o maksymalnie 1 dzień. Fakt godny zauważenia, jeśli zepsuje się samochód, który jest „w trasie”.

Oprócz części fabrycznie nowych, RRG Warszawa Mory oferuje także 20% tańsze, regenerowane, ale z gwarancją producenta. W przypadku usług blacharsko-lakierniczych, serwis przyjmuje wszystkie auta, niezależnie od marki.

W przypadku Stacji Kontroli Pojazdów o sukcesie decyduje zakres przyjmowanych pojazdów. RRG Warszawa Mory obsługuje m.in.: auta do 3,5 tony wliczając także te zasilane gazem; pojazdy zarejestrowane po raz pierwszy za granicą; takie w których dokonano zmian konstrukcyjnych; ciągniki rolnicze czy wreszcie pojazdy specjalne i modyfikowane (np. karetki pogotowia). 

 

Drobny ale duży biznes Mazowsza

Branża zaplecza technicznego tras szybkiego ruchu może wykorzystać jeszcze jedną szansę, której trudno nie docenić na Mazowszu. Jest nią serwisowanie aut dostawczych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz firm rodzinnych. Obok tworzenia zaplecza technicznego dla sadowniczego powiatu grójeckiego, czy zagłębia truskawek w okolicach Czerwińska nad Wisłą i Płońska, ważne są właśnie Mory i okolice. Ta miejscowość znajduje się niespełna 2 km od giełdy owocowo-warzywnej w Broniszach, uznawanej za największy rynek hurtowy tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. Ponad 30 tysięcy gospodarstw sprzedaje w Broniszach swoje produkty, a po towar przyjeżdża około 60 tysięcy kupujących. Liczba stanowisk do handlu z samochodów to 1300, do tego jest jeszcze 9 hal, o łącznej powierzchni 8 ha, do których także trzeba dowieźć towar. To cenny rynek dla firm zaplecza serwisowego małych i średnich aut dostawczych i warto się do jego obsługi specjalnie przygotować.

Dlatego też w przypadku zakładu RRG Warszawa Mory klienci instytucjonalni korzystają z oddzielnych, specjalnie wyznaczonych miejsc zarówno w salonie jak również w serwisie, gdzie do dyspozycji są pracownicy specjalizujący się w obsłudze firm i samochodów dostawczych. Zakład oferuje także bogaty wachlarz usług, w tym m.in.: zakup samochodów nowych lub używanych, akcesoria i specjalistyczne wyposażenie, projekty zabudów i modyfikacji, finansowanie, umowy serwisowe, samochody zastępcze, wynajem. Ponadto, godziny pracy serwisu zostały wydłużone tak, aby możliwe było sporządzenie diagnozy usterki w ciągu godziny, a przegląd mógł być wykonany w ciągu 8 godzin roboczych, bez wcześniejszego umówienia wizyty w warsztacie i bez strat dla biznesu klienta.

Należy oczekiwać, że w ciągu najbliższych lat nowo budowana obwodnica Warszawy odciągnie od centrum nie tylko ruch, ale i usługi. Stanowi to szansę dla wielu firm, ale przede wszystkim pozwoli odetchnąć miastu i warszawiakom, gdy bezkolizyjny ruch usprawni komunikację.

 

 

Renault Retail Group Warszawa Sp. z o.o. powstała w 2004 roku. Cztery zakłady w Warszawie oferują kompleksową obsługę klientów indywidualnych oraz firm, w tym profesjonalne doradztwo w zakresie flot, również multimarkowych. RRG to firmowe salony sprzedaży nowych samochodów Renault i Dacia oraz używanych aut wszystkich marek, serwisy mechaniczne i blacharsko-lakiernicze, sprzedaż części zamiennych oraz ubezpieczenia, likwidacje szkód i stacje kontroli pojazdów.

RRG Warszawa należy do Renault Retail Group, wicelidera w dystrybucji samochodów w Europie i integralnej części koncernu Renault.

Więcej informacji: www.renaultwarszawa.pl.

 

W grudniu 2009 roku Zakład Renault Warszawa Praga został uznany za Najlepszy Serwis Blacharsko-Lakierniczy i otrzymał Nagrodę PROTEKTOR, przyznawaną corocznie w ogólnopolskim konkursie przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy