[{"Id":56238,"Title":"Droga do o\u017cywienia. Inwestycje zagraniczne w turystyce","Abstract":"Przed pandemi\u0105 sektor turystyczny by\u0142 jednym z czo\u0142owych sektor\u00f3w nap\u0119dzaj\u0105cych inwestycje zagraniczne typu greenfield. Te czasy min\u0119\u0142y bezpowrotnie. Pandemia Covid-19 mocno uderzy\u0142a turystyk\u0119. W wyniku kolejnych lockdown\u00f3w, du\u017cej niepewno\u015bci i ogranicze\u0144 \u015bwiatowy ruch turystyczny skurczy\u0142 si\u0119 w kwietniu 2020 r. o oko\u0142o 97 proc., a w efekcie swoje plany zmienili te\u017c inwestorzy, wstrzymuj\u0105c wi\u0119kszo\u015b\u0107 projekt\u00f3w. […]","Description":"\n
Przed pandemi\u0105 sektor turystyczny by\u0142 jednym z czo\u0142owych sektor\u00f3w nap\u0119dzaj\u0105cych inwestycje zagraniczne typu greenfield. Te czasy min\u0119\u0142y bezpowrotnie. Pandemia Covid-19 mocno uderzy\u0142a turystyk\u0119. W wyniku kolejnych lockdown\u00f3w, du\u017cej niepewno\u015bci i ogranicze\u0144 \u015bwiatowy ruch turystyczny skurczy\u0142 si\u0119 w kwietniu 2020 r. o oko\u0142o 97 proc., a w efekcie swoje plany zmienili te\u017c inwestorzy, wstrzymuj\u0105c wi\u0119kszo\u015b\u0107 projekt\u00f3w. Dzi\u015b z rynku zaczynaj\u0105 p\u0142yn\u0105\u0107 sygna\u0142y o\u017cywienia. Czy to mo\u017ce by\u0107 kierunek, kt\u00f3ry wykorzystaj\u0105 tak\u017ce polskie firmy?<\/p>\n\n\n\n
Pandemia szczeg\u00f3lnie mocno dotkn\u0119\u0142a bezpo\u015brednich inwestycji zagranicznych w turystyce. Dane \u015awiatowej Organizacji Turystycznej wskazuj\u0105, \u017ce globalne BIZ w turystyk\u0119 spad\u0142y o ponad 73 proc. r\/r w por\u00f3wnaniu do roku poprzedniego, osi\u0105gaj\u0105c w 2020 roku warto\u015b\u0107 18 mld dolar\u00f3w, by w kolejnych latach w dalszym ci\u0105gu spada\u0107. To oznacza\u0142o kres kolejnych rekord\u00f3w osi\u0105ganych w sektorze w poprzednich latach. Jeszcze w 2019 r. globalne nak\u0142ady na nowe inwestycje w turystyce przekracza\u0142y 60 miliard\u00f3w dolar\u00f3w, generuj\u0105c oko\u0142o 135 tysi\u0119cy miejsc pracy.<\/p>\n\n\n\n
Bezpo\u015brednie inwestycje zagraniczne w hotelarstwie i turystyce u\u0142atwiaj\u0105 rozw\u00f3j infrastruktury, tworzenie miejsc pracy, transfer technologii i popraw\u0119 lokalnych udogodnie\u0144, przyczyniaj\u0105c si\u0119 do og\u00f3lnego dobrobytu gospodarczego.<\/p>\n\n\n\n
Najnowsze dost\u0119pne dane wskazuj\u0105, \u017ce w 2022 r. \u0142\u0105czne inwestycje w turystyce wynios\u0142y oko\u0142o 10 mld dolar\u00f3w. Widzimy, \u017ce sektor potrzebuje du\u017co czasu, by zacz\u0105\u0107 odbudowywa\u0107 si\u0119 po pandemii. Analitycy wskazuj\u0105 jednak na pewne sygna\u0142y o\u017cywienia. Mimo \u017ce warto\u015b\u0107 nak\u0142ad\u00f3w inwestycyjnych pozostaje wyra\u017anie ni\u017csza ni\u017c przed pandemi\u0105, to obserwujemy wzrost liczby og\u0142oszonych projekt\u00f3w typu greenfield w sektorze. W 2022 r. inwestorzy og\u0142osili globalnie 352 inwestycje, co oznacza wzrost o 23 proc. W por\u00f3wnaniu do roku poprzedniego, kiedy odnotowano 268 projekt\u00f3w. Regionem, kt\u00f3ry w ostatnim czasie przyci\u0105ga najwi\u0119cej nowych projekt\u00f3w, jest Europa Zachodnia, gdzie og\u0142oszono 143 inwestycje o \u0142\u0105cznej warto\u015bci 2,2 mld dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n
Patrz\u0105c na bardziej szczeg\u00f3\u0142owe dane z sektora, widzimy zdecydowan\u0105 przewag\u0119 segmentu hotelarskiego w bran\u017cy. Odpowiada\u0142 on za blisko dwie trzecie wszystkich inwestycji zagranicznych w turystyce w latach 2018-2022. Pod wzgl\u0119dem liczby realizowanych projekt\u00f3w inwestycje bezpo\u015brednie zwi\u0105zane z tworzeniem bazy noclegowej stanowi\u0142y przesz\u0142o po\u0142ow\u0119 (51 proc.) wszystkich inwestycji i a\u017c 70 proc., je\u015bli uwzgl\u0119dnimy nak\u0142ady kapita\u0142owe. Ten segment rynku przyci\u0105gn\u0105\u0142 w latach 2018 \u20132022 prawie 127 mld dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n
- Bran\u017ca hotelarsko- turystyczna, charakteryzuj\u0105ca si\u0119 dynamicznym charakterem i globalnym zasi\u0119giem, oferuje wiele mo\u017cliwo\u015bci dla bezpo\u015brednich inwestycji zagranicznych. Inwestor\u00f3w przyci\u0105ga potencja\u0142 wysokich zwrot\u00f3w, korzy\u015bci z dywersyfikacji oraz rosn\u0105cy popyt na podr\u00f3\u017ce. Coraz wi\u0119cej konsument\u00f3w zamiast d\u00f3br konsumpcyjnych wybiera rekreacj\u0119 i atrakcyjne sp\u0119dzanie wolnego czasu. \u00a0Rainbow jest beneficjentem tego trendu- wyja\u015bnia Marcin Prusak, dyrektor zarz\u0105dzaj\u0105cy Funduszem Ekspansji Zagranicznej w PFR TFI.<\/p>\n\n\n\n
Beneficjentem tego trendu jest polski touroperator Rainbow Tours, kt\u00f3ry od kilku lat systematycznie inwestuje w budow\u0119 i rozw\u00f3j w\u0142asnych hoteli zlokalizowanych w Grecji. W przedsi\u0119wzi\u0119ciu uczestniczy\u0142 Fundusz Ekspansji Zagranicznej, kt\u00f3ry w 2021 r. obj\u0105\u0142 34% udzia\u0142\u00f3w w greckiej sp\u00f3\u0142ce zale\u017cnej Rainbow Torurs \u2013 White Olive A.E. Pozyskany kapita\u0142 jest przeznaczony na dalszy rozw\u00f3j dzia\u0142alno\u015bci, w tym na pozyskiwanie i remontowanie nowych obiekt\u00f3w hotelowych. Aktualnie sp\u00f3\u0142ka planuje rozbudow\u0119 bazy hotelowej na Krecie, Rodos oraz Zakynthos.<\/p>\n\n\n\n
Dzi\u0119ki tej inwestycji Rainbow Tours umocni swoj\u0105 pozycje na rynku UE. Inwestycja pozwoli zwi\u0119kszy\u0107 posiadan\u0105 baz\u0119 hotelow\u0105, by w efekcie osi\u0105gn\u0105\u0107 efekt synergii z posiadan\u0105 ju\u017c infrastruktur\u0105 hotelow\u0105, a tym samym zwi\u0119kszy\u0107 rentowno\u015b\u0107. <\/p>\n\n\n\n
- Zaanga\u017cowanie w rozw\u00f3j dzia\u0142alno\u015bci sp\u00f3\u0142ki zale\u017cnej Rainbow Tours wpisuje si\u0119 w strategi\u0119 Funduszu Ekspansji Zagranicznej. Inwestycja w sp\u00f3\u0142k\u0119 White Olive pozwala umacnia\u0107 pozycj\u0119 Rainbow na rynku Unii Europejskiej i poprawi\u0107 jej konkurencyjno\u015b\u0107. Ta strategia umo\u017cliwi\u0142a sp\u00f3\u0142ce uwolnienie potencja\u0142u oraz zwi\u0119kszenie mo\u017cliwo\u015bci ekspansji na arenie mi\u0119dzynarodowej \u2013 podkre\u015bla Marcin Prusak.<\/p>\n\n\n\n
Obecnie Rainbow Tours dysponuje ju\u017c siedmioma w\u0142asnymi hotelami o wysokim standardzie. B\u0119d\u0105c operatorem turystycznym, kt\u00f3ry rozwija w\u0142asne hotele sp\u00f3\u0142ka realizuje strategi\u0119 integracji pionowej. Mo\u017ce oferowa\u0107 klientom miejsca we w\u0142asnych hotelach, kontroluj\u0105c tym samym jako\u015b\u0107 oferowanych us\u0142ug oraz ograniczaj\u0105c wp\u0142yw sezonowo\u015bci na wyniki biznesowe.<\/p>\n\n\n\n
Integracja dzia\u0142alno\u015bci to cz\u0119ste zjawisko w bran\u017cy turystycznej i us\u0142ugowej. Oznacza stworzenie powi\u0105za\u0144 nale\u017c\u0105cych do tego samego \u0142a\u0144cucha dystrybucji. Podobne tendencje obserwuje si\u0119 w bran\u017cy logistycznej, gdzie firmy w poszukiwaniu niezale\u017cno\u015bci od zewn\u0119trznych dostawc\u00f3w, inwestuj\u0105 w transport, magazynowanie i spedycj\u0119.<\/p>\n","Url":"https:\/\/log24.pl\/news\/droga-do-ozywienia-inwestycje-zagraniczne-w-turystyce\/","Author":"Natalia Soldecka","Date":"2024-03-28 12:03","Image":"https:\/\/log24.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/03\/AdobeStock_559741586-1140px.jpg"},{"Id":56236,"Title":"Malezyjska sie\u0107 detaliczna zaczyna operacje w Hillwood Zgierz I","Abstract":"Malezyjski w\u0142a\u015bciciel sklep\u00f3w z asortymentem dla domu, MR D.I.Y., wchodzi na polski rynek i wynajmuje blisko 5 000 m kw. w parku logistycznym Hillwood Zgierz I, gdzie stworzy swoje pierwsze centrum logistyczne w Europie \u015arodkowej. Malezyjski najemca Hillwood Zgierz I dysponuje ponad 3 500 sklep\u00f3w w 12 krajach (Malezja, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Singapur, Filipiny, Kambod\u017ca, […]","Description":"\n
Malezyjski w\u0142a\u015bciciel sklep\u00f3w z asortymentem dla domu, MR D.I.Y., wchodzi na polski rynek i wynajmuje blisko 5 000 m kw. w parku logistycznym Hillwood Zgierz I, gdzie stworzy swoje pierwsze centrum logistyczne w Europie \u015arodkowej.<\/p>\n\n\n\n
Malezyjski najemca Hillwood Zgierz I dysponuje ponad 3 500 sklep\u00f3w w 12 krajach (Malezja, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Singapur, Filipiny, Kambod\u017ca, Indie, Turcja, Hiszpania, Wietnam i Bangladesz). Asortyment sklep\u00f3w MR D.I.Y. obejmuje ponad 20 000 rodzaj\u00f3w sprz\u0119tu, artyku\u0142\u00f3w gospodarstwa domowego i wyposa\u017cenia wn\u0119trz, artyku\u0142\u00f3w elektrycznych, papierniczych, sprz\u0119tu sportowego i innych. Otwarcie centrum logistycznego w Zgierzu jest pierwszym krokiem w strategii ekspansji firmy na rynki Europy \u015arodkowo-Wschodniej.<\/p>\n\n\n\n
Park logistyczno-magazynowy Hillwood Zgierz I to nowoczesny obiekt o powierzchni ponad 70 tys. m kw., zlokalizowany w D\u0105br\u00f3wce Wielkiej nieopodal autostrady A2, zapewniaj\u0105cy \u0142atwy dost\u0119p do g\u0142\u00f3wnych szlak\u00f3w komunikacyjnych. Dzi\u0119ki nowoczesnym standardom budowy i dba\u0142o\u015bci\u0105 o \u015brodowisko naturalne, park zosta\u0142 certyfikowany w standardzie BREEAM na poziomie Excellent.<\/p>\n\n\n\n
\u2013 Jeste\u015bmy niezwykle zadowoleni z wyboru Hillwood Zgierz I na nasz\u0105 pierwsz\u0105 siedzib\u0119 logistyczn\u0105 w Polsce. Lokalizacja tego parku jest idealnie dopasowana do naszych potrzeb operacyjnych, umo\u017cliwiaj\u0105c nam szybki i sprawny transport naszych przyst\u0119pnych cenowo towar\u00f3w (\"Always Low Price\") na terenie ca\u0142ego kraju, a tak\u017ce zapewniaj\u0105c mo\u017cliwo\u015b\u0107 dalszej ekspansji - powiedzia\u0142 rzecznik prasowy MR D.I.Y.<\/p>\n\n\n\n
\u2013 Transakcja ta dowodzi, \u017ce nasza oferta spe\u0142nia wysokie wymagania klient\u00f3w w zakresie nowoczesnych powierzchni magazynowych i biurowych. Jeste\u015bmy dumni, \u017ce mo\u017cemy wesprze\u0107 dzia\u0142ania firmy Mr. DIY. Wierz\u0119, \u017ce nasz Klient powt\u00f3rzy na polskim rynku sukces osi\u0105gni\u0119ty w krajach azjatyckich \u2013 doda\u0142 Wojciech Dachniewski, Leasing Director w Hillwood Polska.<\/p>\n\n\n\n
\u2013 Naszym priorytetem w transakcji okaza\u0142o si\u0119 znalezienie powierzchni dystrybucyjnej w centralnej lokalizacji w niedu\u017cej odleg\u0142o\u015bci do wjazdu na drog\u0119 szybkiego ruchu lub autostrad\u0119. Klient oczekiwa\u0142 r\u00f3wnie\u017c, aby budynek, kt\u00f3ry ma zaj\u0105\u0107 by\u0142 gotowy do u\u017cytku lub znajdowa\u0142 si\u0119 w ostatniej fazie realizacji. Z uwagi na walory logistyczne region Polski Centralnej najlepiej spe\u0142ni\u0142 te oczekiwania i najemca niebawem rozpocznie swoj\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 \u2013 komentuje, Hubert Wojtera, Dyrektor w Dziale Powierzchni Przemys\u0142owych i Logistycznych, AXI IMMO<\/p>\n","Url":"https:\/\/log24.pl\/news\/malezyjska-siec-detaliczna-zaczyna-operacje-w-hillwood-zgierz-i\/","Author":"marta.kolodziejska","Date":"2024-03-28 10:03","Image":"https:\/\/log24.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/03\/HILLWOOD_Zgierz_I_render_clean_20-07-2023.jpg"},{"Id":56173,"Title":"Ostatnia mila w logistyce dla farmacji","Abstract":"Nie tylko szczepionki wymagaj\u0105 ch\u0142odniczego \u0142a\u0144cucha transportu. Popularne w Polsce leki przeciwgor\u0105czkowe, podnosz\u0105ce odporno\u015b\u0107 suplementy czy niepozorne czopki potrzebuj\u0105 specjalnych warunk\u00f3w przechowywania. W przeciwnym razie ich w\u0142a\u015bciwo\u015bci lecznicze, konsystencja, przydatno\u015b\u0107, s\u0142owem stabilno\u015b\u0107 ulegaj\u0105 zmianie. Co ciekawe, popularne firmy kurierskie nie ponosz\u0105 odpowiedzialno\u015bci za taki stan rzeczy. Dlaczego? Dostawcy us\u0142ug transportowych wprost w swoich regulaminach wskazuj\u0105, […]","Description":"\n
Nie tylko szczepionki wymagaj\u0105 ch\u0142odniczego \u0142a\u0144cucha transportu. Popularne w Polsce leki przeciwgor\u0105czkowe, podnosz\u0105ce odporno\u015b\u0107 suplementy czy niepozorne czopki potrzebuj\u0105 specjalnych warunk\u00f3w przechowywania. W przeciwnym razie ich w\u0142a\u015bciwo\u015bci lecznicze, konsystencja, przydatno\u015b\u0107, s\u0142owem stabilno\u015b\u0107 ulegaj\u0105 zmianie. Co ciekawe, popularne firmy kurierskie nie ponosz\u0105 odpowiedzialno\u015bci za taki stan rzeczy. Dlaczego?<\/p>\n\n\n\n
Dostawcy us\u0142ug transportowych wprost w swoich regulaminach wskazuj\u0105, \u017ce nie zajmuj\u0105 si\u0119 przewozem lek\u00f3w, czyli produkt\u00f3w wymagaj\u0105cych specjalnych warunk\u00f3w przechowywania. Jak si\u0119 jednak okazuje, nawet og\u00f3lnodost\u0119pne wyroby \u201ebez recepty\u201d wymagaj\u0105 chocia\u017cby temperatury pokojowej (od 15\u00b0C do 25\u00b0C), co w okresie letnim jest niemal niemo\u017cliwe do osi\u0105gni\u0119cia w klasycznej furgonetce dostawczej. Je\u015bli zam\u00f3wiony lek zostanie uszkodzony (np. roztopione czopki z paracetamolem, spulchnione tabletki itp.), to klient mo\u017ce zg\u0142osi\u0107 reklamacj\u0119 u podmiotu zlecaj\u0105cego us\u0142ug\u0119 kurierowi. Taki stan rzeczy stawia w niewygodnej sytuacji apteki, hurtownie, producent\u00f3w bran\u017cy farmaceutycznej. Nie wspominaj\u0105c o konsumentach, kt\u00f3rzy s\u0105 nara\u017ceni na stosowanie niepe\u0142nowarto\u015bciowych preparat\u00f3w. Gdzie bran\u017ca farmaceutyczna powinna szuka\u0107 wsparcia w transporcie lek\u00f3w?<\/p>\n\n\n\n
Transport w warunkach kontrolowanych, jakiego potrzebuj\u0105 wszystkie farmaceutyki, wymaga specjalnej floty i magazyn\u00f3w. Celem jest okre\u015blony zakres temperatur bez wzgl\u0119du na warunki atmosferyczne: 15-25\u00b0C (ciep\u0142y \u0142a\u0144cuch), 2-8\u00b0C (zimny \u0142a\u0144cuch), poni\u017cej -20\u00b0C (w suchym lodzie). Dzi\u0119ki temu mo\u017cna zachowa\u0107 niezmieniony sk\u0142ad i w\u0142a\u015bciwo\u015bci farmaceutyk\u00f3w, unikn\u0105\u0107 uszkodze\u0144, zepsucia czy utraty ich skuteczno\u015bci. Klasyczne samochody dostawcze nie zdaj\u0105 tutaj egzaminu. Dlatego w bran\u017cy farmalogistycznej auta s\u0105 wyposa\u017cone w dwukomorow\u0105 zabudow\u0119 izotermiczn\u0105, urz\u0105dzenia grzewczo-ch\u0142odz\u0105ce oraz nowoczesne systemy monitoringu do kontroli temperatury i innych istotnych parametr\u00f3w podczas transportu. Dodatkowo flota jest obj\u0119ta systemem ci\u0105g\u0142ego \u015bledzenia GPS \u2013 24 godziny na dob\u0119, 7 dni w tygodniu. W wyposa\u017ceniu aut znajduj\u0105 si\u0119 r\u00f3wnie\u017c przeno\u015bne lod\u00f3wki, przydatne podczas transportu farmaceutyk\u00f3w wymagaj\u0105cych odpowiedniej temperatury pomi\u0119dzy samochodem, a aptek\u0105 czy szpitalem.<\/p>\n\n\n\n
Co wa\u017cne, operatorzy logistyczni \u015bwiadcz\u0105cy us\u0142ugi dla farmacji w swoich autach przewo\u017c\u0105 wy\u0142\u0105cznie leki i wyroby medyczne, co jest gwarantem bezpiecze\u0144stwa. Wykwalifikowani pracownicy doskonale znaj\u0105 rozk\u0142ad plac\u00f3wek medycznych, co znacznie skraca czas dostarczenia farmaceutyk\u00f3w. Wyszkolony personel ma du\u017co wi\u0119ksz\u0105 \u015bwiadomo\u015b\u0107 znaczenia sprawno\u015bci i szybko\u015bci w prze\u0142adowywaniu przesy\u0142ek w warunkach kontrolowanych. Co najwa\u017cniejsze, ka\u017cde odst\u0105pienie od za\u0142o\u017conych wymog\u00f3w ch\u0142odniczych znajduje odzwierciedlenie w raporcie. System GPS i Dzia\u0142 Temperatur skutecznie wspomagaj\u0105 kierowc\u00f3w w przeciwdzia\u0142aniu takim sytuacjom. W sytuacji zbli\u017cenia si\u0119 temperatury do prog\u00f3w alarmowych, tzn. 3\u00b0C lub 7\u00b0C kierowca otrzymuje alarm. Taka wiadomo\u015b\u0107 jest tak\u017ce wysy\u0142ana do pracownika Dzia\u0142u Temperatur. W tym momencie kierowca mo\u017ce zmieni\u0107 nastawy urz\u0105dzenia ch\u0142odz\u0105cego. Po dostarczeniu przesy\u0142ki pracownik jest w stanie przekaza\u0107 odbiorcy wydruk, na kt\u00f3rym znajduj\u0105 si\u0119 szczeg\u00f3\u0142owe dane dotycz\u0105ce temperatury otoczenia panuj\u0105cego podczas ca\u0142ego procesu magazynowania i transportowania towaru, dzi\u0119ki czemu odbiorca ma pewno\u015b\u0107 co do tego, czy leki by\u0142y przechowywane i przewo\u017cone w odpowiednich warunkach.<\/p>\n\n\n\n
Liderzy farmalogistyczni s\u0105 w stanie nie tylko bezpiecznie i odpowiedzialnie przewozi\u0107 leki, ale tak\u017ce wydatnie skr\u00f3ci\u0107 ich drog\u0119 do klienta. Dzieje si\u0119 tak m.in., dzi\u0119ki specjalnym us\u0142ugom, jak np. dystrybucja w modelach DtP i DtH. Dystrybucja bezpo\u015brednia jest alternatyw\u0105 dla klasycznego modelu dystrybucji produkt\u00f3w leczniczych, w kt\u00f3rych kluczow\u0105 funkcj\u0119 pe\u0142ni\u0105 hurtownie farmaceutyczne. W DtP i DtH to firma farmaceutyczna, czyli producent, pozostaje jedynym w\u0142a\u015bcicielem lek\u00f3w w ca\u0142ym procesie dystrybucji. Z kolei operator logistyczny realizuje w imieniu i na rzecz producenta wszystkie niezb\u0119dne czynno\u015bci zwi\u0105zane z logistyk\u0105 i administracj\u0105 procesu sprzeda\u017cowego, przejmuj\u0105c za to pe\u0142n\u0105 odpowiedzialno\u015b\u0107. Modele DtP i DtH, kt\u00f3re w Polsce realizuje m.in. Pharmalink, skracaj\u0105 drog\u0119 lek\u00f3w do aptek i szpitali, zapewniaj\u0105c pacjentom bezpieczny i szybki dost\u0119p do nich. Modele te s\u0105 tak\u017ce korzystne dla aptek i szpitali, kt\u00f3re nie musz\u0105 magazynowa\u0107 zapas\u00f3w lek\u00f3w w du\u017cej ilo\u015bci, aby mie\u0107 do nich szybki dost\u0119p.<\/p>\n\n\n\n
- Jako wyspecjalizowany operator logistyczny dla farmacji, w momencie przej\u0119cia leku od producenta stajemy si\u0119 za niego odpowiedzialni, zar\u00f3wno pod k\u0105tem transportu jak i magazynowania. Dlatego te\u017c mamy pod kontrol\u0105 warunki panuj\u0105ce w aucie oraz wszelkie zabezpieczenia w magazynie. Stale szkolimy nasz personel, bo to od niego zale\u017cy bezpiecze\u0144stwo lek\u00f3w. Nasi pracownicy z dzia\u0142u temperatur wiedz\u0105, np. gdzie dok\u0142adnie s\u0105 auta, czy w jakich temperaturach by\u0142y dystrybuowane i dostarczone farmaceutyki do odbiorcy ko\u0144cowego. Jeste\u015bmy \u015bwiadomi z jakim ryzykiem dla zdrowia i \u017cycia ludzkiego wi\u0105\u017ce si\u0119 nasza praca, dlatego dla nas to nie tylko praca, ale te\u017c misja \u2013 m\u00f3wi Daniel Charucki, Kierownik Transportu z firmy logistycznej Pharmalink.<\/p>\n\n\n\n
Podsumowuj\u0105c, kultura pracy, wyposa\u017cenie oraz \u015bwiadczone us\u0142ugi s\u0105 projektowane przez operator\u00f3w farmalogistycznych od pocz\u0105tku do ko\u0144ca z my\u015bl\u0105 o potrzebach sektor\u00f3w farmaceutycznego i zdrowotnego. Trudno o bardziej wyrazisty przyk\u0142ad na to, jak ogromn\u0105 rol\u0119 w jako\u015bci \u015bwiadczonych us\u0142ug odgrywa specjalizacja.<\/p>\n","Url":"https:\/\/log24.pl\/news\/ostatnia-mila-w-logistyce-dla-farmacji\/","Author":"Witold Zygmunt","Date":"2024-03-28 08:03","Image":"https:\/\/log24.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/03\/Pharmalink-4.jpg"},{"Id":56170,"Title":"Janek Saareoks nowym Chief Commercial Officer w DB Schenker","Abstract":"Z pocz\u0105tkiem 2024 roku pochodz\u0105cy z Estonii Janek Saareoks do\u0142\u0105czy\u0142 do zespo\u0142u odpowiedzialnego za zarz\u0105dzanie sprzeda\u017c\u0105 w DB Schenker w siedmiu krajach klastra North & East Europe, tj.: w Bia\u0142orusi, Estonii, Kazachstanie, Litwie, \u0141otwie, Polsce i Ukrainie. Jako Chief Commercial Officer, Janek Saareoks odpowiada za mi\u0119dzynarodowy zesp\u00f3\u0142 KAM (Key Account Management) i tym samym pozyskiwanie […]","Description":"\n
Z pocz\u0105tkiem 2024 roku pochodz\u0105cy z Estonii Janek Saareoks do\u0142\u0105czy\u0142 do zespo\u0142u odpowiedzialnego za zarz\u0105dzanie sprzeda\u017c\u0105 w DB Schenker w siedmiu krajach klastra North & East Europe, tj.: w Bia\u0142orusi, Estonii, Kazachstanie, Litwie, \u0141otwie, Polsce i Ukrainie.<\/p>\n\n\n\n
Jako Chief Commercial Officer, Janek Saareoks odpowiada za mi\u0119dzynarodowy zesp\u00f3\u0142 KAM (Key Account Management) i tym samym pozyskiwanie nowych oraz rozw\u00f3j ju\u017c obecnych kluczowych klient\u00f3w firmy, a przede wszystkim tworzenie i realizacj\u0119 strategii handlowej operatora, b\u0119d\u0105cego liderem w zakresie zarz\u0105dzania \u0142a\u0144cuchem dostaw oraz rozwi\u0105za\u0144 logistycznych w obszarze transportu l\u0105dowego, lotniczego i oceanicznego.<\/p>\n\n\n\n
\u2013 Po raz pierwszy zdarzy\u0142o si\u0119, \u017ce na czele zespo\u0142u sprzeda\u017cy w klastrze NEE staje osoba nie z Polski. Od ubieg\u0142ego roku dzia\u0142amy zgodnie z now\u0105 strategi\u0105, kt\u00f3rej cz\u0119\u015bci\u0105 jest wzmacnianie my\u015blenia regionalnego. Obecnie priorytetem jest pog\u0142\u0119bienie integracji, i zacie\u015bnienie wsp\u00f3\u0142pracy pomi\u0119dzy wszystkimi krajami \u2013 m\u00f3wi Janek Saareoks, Cheif Commercial OfficerDB Schenker NEE<\/p>\n\n\n\n
Janek Saareoks posiada ponad 25 lat do\u015bwiadczenia w bran\u017cy logistycznej i transportowej. Na swoim koncie ma sukcesy w prowadzeniu i zarz\u0105dzaniu operacjami logistycznymi na du\u017c\u0105 skal\u0119, ze szczeg\u00f3lnym uwzgl\u0119dnieniem us\u0142ug dystrybucji i magazynowania dla sektora spo\u017cywczego i retail. Z DB Schenker zwi\u0105zany jest od 2013 roku jako Managing Director w Estonii, gdzie zdoby\u0142 dog\u0142\u0119bn\u0105 wiedz\u0119 na temat nowoczesnych praktyk logistycznych. W ci\u0105gu ostatnich czterech lat zarz\u0105dza\u0142 operacjami logistycznymi w krajach Ba\u0142tyckich.<\/p>\n\n\n\n
Tomasz Pyka, dotychczasowy Chief Commercial Officer, od sierpnia ubieg\u0142ego roku pe\u0142ni rol\u0119 VP Airfreight Cluster NEE, zarz\u0105dzaj\u0105c biznesem lotniczym w DB Schenker.<\/p>\n","Url":"https:\/\/log24.pl\/news\/janek-saareoks-nowym-chief-commercial-officer-w-db-schenker\/","Author":"Witold Zygmunt","Date":"2024-03-27 11:03","Image":"https:\/\/log24.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/03\/DB-Schenker_General_267-1.jpg"},{"Id":56180,"Title":"Grupa LPP rozbuduje Centrum Dystrybucyjne w Brze\u015bciu Kujawskim","Abstract":"Dzia\u0142aj\u0105ce na terenie gminy Brze\u015b\u0107 Kujawski Centrum Dystrybucyjne Grupy LPP zostanie rozbudowane o now\u0105 hal\u0119 magazynow\u0105 o powierzchni 85 tys. mkw. Zwi\u0119kszone tym samym mo\u017cliwo\u015bci operacyjne obiektu stanowi\u0107 b\u0119d\u0105 istotne wsparcie ekspansji Grupy na rynkach Centralnej i Po\u0142udniowej Europy. Odpowiedzialna za realizacj\u0119 inwestycji sp\u00f3\u0142ka LPP Logistics, zarz\u0105dzaj\u0105ca sieci\u0105 zaopatrzenia i dystrybucji polskiego producenta odzie\u017cy, planuje […]","Description":"\n
Dzia\u0142aj\u0105ce na terenie gminy Brze\u015b\u0107 Kujawski Centrum Dystrybucyjne Grupy LPP zostanie rozbudowane o now\u0105 hal\u0119 magazynow\u0105 o powierzchni 85 tys. mkw. Zwi\u0119kszone tym samym mo\u017cliwo\u015bci operacyjne obiektu stanowi\u0107 b\u0119d\u0105 istotne wsparcie ekspansji Grupy na rynkach Centralnej i Po\u0142udniowej Europy. Odpowiedzialna za realizacj\u0119 inwestycji sp\u00f3\u0142ka LPP Logistics, zarz\u0105dzaj\u0105ca sieci\u0105 zaopatrzenia i dystrybucji polskiego producenta odzie\u017cy, planuje rozpocz\u0119cie prac budowlanych w kwietniu br. Zgodnie z\u00a0przyj\u0119tym harmonogramem nowa hala zostanie oddana do u\u017cytku w pierwszym kwartale 2025 r.\u00a0 <\/p>\n\n\n\n
Uruchomione w 2022 r. Centrum Dystrybucyjne Grupy LPP na terenie Brzeskiej Strefy Gospodarczej obejmuje obecnie powierzchni\u0119 75 tys. mkw i zatrudnia oko\u0142o 700 os\u00f3b. W zwi\u0105zku z planowanym rozwojem sieci sprzeda\u017cy gda\u0144skiej sp\u00f3\u0142ki na rynkach zagranicznych, w szczeg\u00f3lno\u015bci w centralnej i po\u0142udniowej cz\u0119\u015bci Europy, a tym samym potrzeb\u0105 zwi\u0119kszenia mocy operacyjnych logistyki, podj\u0119to decyzj\u0119 o rozbudowie hali magazynowej w brzeskim obiekcie do 160 tys. mkw. <\/p>\n\n\n\n
\u2013 \u00a0Rozszerzanie zasi\u0119gu sprzeda\u017cy marek Grupy LPP w Polsce oraz za granic\u0105 to wyzwanie, kt\u00f3re wymaga solidnego zaplecza logistycznego. Centrum Dystrybucyjne w gminie Brze\u015b\u0107 Kujawski\u00a0 jest jednym ze strategicznych punkt\u00f3w w sieci dystrybucji i zaopatrzenia zarz\u0105dzanej przez LPP Logistics. St\u0105d te\u017c rozbudowa powierzchni magazynowej\u00a0 w tej w\u0142a\u015bnie lokalizacji odegra istotn\u0105 rol\u0119 w dalszym rozwoju Grupy. Dzi\u0119ki dodatkowej hali i autorskim rozwi\u0105zaniom z obszaru automatyki magazynowej zwi\u0119kszymy potencja\u0142 obiektu i skutecznie odpowiemy na rosn\u0105ce wolumeny wysy\u0142ek. Wa\u017cnym punktem w planowaniu naszych inwestycji logistycznych pozostaje ograniczanie ich wp\u0142ywu na \u015brodowisko, dlatego przy okazji rozbudowy magazynu nie pominiemy takich element\u00f3w jak certyfikacja w systemie BREEAM czy wykorzystanie odnawialnych \u017ar\u00f3de\u0142 energii do zasilenia budynku \u2013 m\u00f3wi Sebastian So\u0142tys, prezes LPP Logistics.<\/p>\n\n\n\n
Obecno\u015b\u0107 LPP w gminie Brze\u015b\u0107 Kujawski od blisko pi\u0119ciu lat, a tym samym znajomo\u015b\u0107 lokalnego otoczenia oraz pozytywne nastawienie w\u0142adz samorz\u0105dowych do inwestycji to dla sp\u00f3\u0142ki istotny czynnik wspieraj\u0105cy decyzj\u0119 o rozbudowie istniej\u0105cej hali magazynowej.<\/p>\n\n\n\n
\u2013 Cieszymy si\u0119, \u017ce oferta inwestycyjna naszej Gminy spotka\u0142a si\u0119 z pozytywnym przyj\u0119ciem Grupy LPP na tyle, \u017ce po kilku latach dzia\u0142alno\u015bci zdecydowa\u0142a si\u0119 dalej rozwija\u0107 na terenie Brzeskiej Strefy Gospodarczej. Jako przedstawiciele w\u0142adz lokalnych i mieszka\u0144c\u00f3w naszej spo\u0142eczno\u015bci cenimy sobie nie tylko to, w jaki spos\u00f3b dzia\u0142alno\u015b\u0107 centrum przyczynia si\u0119 do dalszego rozwoju regionu, ale tak\u017ce niezmienne od pi\u0119ciu lat zaanga\u017cowanie firmy w realizacj\u0119 wsp\u00f3lnych dzia\u0142a\u0144 spo\u0142ecznych i\u00a0edukacyjnych na rzecz najm\u0142odszych mieszka\u0144c\u00f3w Gminy \u2013 komentuje Burmistrz Brze\u015bcia Kujawskiego Tomasz Chymkowski.<\/p>\n\n\n\n
Prace zwi\u0105zane z rozbudow\u0105 centrum rozpoczn\u0105 si\u0119 w kwietniu br. Zgodnie z planem nowa przestrze\u0144 magazynowa o pojemno\u015bci 117 tys. miejsc paletowych ma zosta\u0107 uruchomiona do marca 2025 roku. Dzi\u0119ki rozbudowie ca\u0142kowita powierzchnia zarz\u0105dzanego przez LPP Logistics obiektu zlokalizowanego w Brzeskiej Strefie Gospodarczej wyniesie 160 tys. mkw., zapewniaj\u0105c \u0142\u0105cznie ponad 200 tys. miejsc paletowych. Docelowo liczba os\u00f3b pracuj\u0105cych w Centrum Dystrybucyjnym wzro\u015bnie do blisko 1500 pracownik\u00f3w.<\/p>\n","Url":"https:\/\/log24.pl\/news\/grupa-lpp-rozbuduje-centrum-dystrybucyjne-w-brzesciu-kujawskim\/","Author":"Witold Zygmunt","Date":"2024-03-27 10:03","Image":"https:\/\/log24.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/03\/LPP_CD-Brzesc-Kuj._wizualizacja_1-scaled.jpg"},{"Id":56195,"Title":"Firma STILL uzyska\u0142a certyfikat EcoVadis Platinum 2024","Abstract":"Kolejny raz z rz\u0119du firma STILL otrzyma\u0142a certyfikat zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju EcoVadis na\u00a0poziomie Platinum. Oznacza to, \u017ce pod k\u0105tem sustainability przedsi\u0119biorstwo plasuje si\u0119 w\u015br\u00f3d 1% najlepszych podmiot\u00f3w. EcoVadis to renomowana, niezale\u017cna agencja ratingowa, oceniaj\u0105ca zg\u0142aszaj\u0105ce si\u0119 do niej firmy w zakresie zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju na czterech wymiarach: \u201eEtyka\u201d, \u201ePraca i prawa cz\u0142owieka\u201d, \u201e\u015arodowisko\u201d i \u201eZr\u00f3wnowa\u017cone zaopatrzenie\u201d. W styczniu […]","Description":"\n
Kolejny raz z rz\u0119du firma STILL otrzyma\u0142a certyfikat zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju EcoVadis na\u00a0poziomie Platinum. Oznacza to, \u017ce pod k\u0105tem sustainability przedsi\u0119biorstwo plasuje si\u0119 w\u015br\u00f3d 1% najlepszych podmiot\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n
EcoVadis to renomowana, niezale\u017cna agencja ratingowa, oceniaj\u0105ca zg\u0142aszaj\u0105ce si\u0119 do niej firmy w zakresie zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju na czterech wymiarach: \u201eEtyka\u201d, \u201ePraca i prawa cz\u0142owieka\u201d, \u201e\u015arodowisko\u201d i \u201eZr\u00f3wnowa\u017cone zaopatrzenie\u201d. W styczniu 2024 r. firma STILL<\/a> uzyska\u0142a w sumie 81 na 100 mo\u017cliwych punkt\u00f3w, co plasuje j\u0105 w\u015br\u00f3d 1% najwy\u017cej ocenionych firm i uprawnia do pos\u0142ugiwania si\u0119 certyfikatem na poziomie Platinum. \u2013 Czynimy w STILL wysi\u0142ki,<\/em> by intralogistyka by\u0142a wydajna i odpowiada\u0142a na wyzwania przysz\u0142o\u015bci. D\u0105\u017cymy do tego celu wieloma \u015bcie\u017ckami \u2013 <\/em>m\u00f3wi dr Florian Heydenreich, Executive Vice President Sales & Service STILL EMEA. \u2013 Jak dowodz\u0105 wyniki audytu EcoVadis, pozytywnie wyr\u00f3\u017cniamy si\u0119 na tle europejskiej \u015bredniej we wszystkich kategoriach zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju. Cieszymy si\u0119 z kolejnego potwierdzenia, \u017ce nasza strategia sustainability<\/a> jest skuteczna \u2013 <\/em>komentuje.<\/p>\n\n\n\n Firma STILL szczeg\u00f3lnie dobrze wypad\u0142a w kategoriach \u201e\u015arodowisko\u201d oraz \u201ePraca i prawa cz\u0142owieka\u201d, zdobywaj\u0105c w nich prawie dwa razy wi\u0119cej punkt\u00f3w ni\u017c \u015brednia warto\u015b\u0107 dla badanych firm. Wzgl\u0119dem poprzedniego badania przedsi\u0119biorstwu uda\u0142o si\u0119 poprawi\u0107 tak\u017ce wynik w zakresie \u201eEtyki\u201d i\u00a0\u201eZr\u00f3wnowa\u017conego zaopatrzenia\u201d. \u2013 Pozytywna ocena we wszystkich branych pod uwag\u0119\u00a0obszarach jest znakiem, \u017ce nasze kompleksowe systemy zarz\u0105dzania s\u0105 tak samo skuteczne, jak nasze liczne kampanie w zakresie ochrony \u015brodowiska, recyklingu, utylizacji odpad\u00f3w oraz post\u0119powania z\u00a0substancjami niebezpiecznymi i ich redukcji \u2013 dodaje Executive Vice President Sales & Service STILL EMEA. Nowo\u015bci\u0105 w dzia\u0142aniach EcoVadis<\/a> jest zobowi\u0105zanie si\u0119 do posadzenie drzewa za ka\u017cd\u0105 opublikowan\u0105 w tym roku kart\u0119 wynik\u00f3w. Firma STILL w\u0142\u0105czy\u0142a si\u0119 w t\u0119 akcj\u0119, deklaruj\u0105c sfinansowanie dodatkowej sadzonki za ka\u017cdy otrzymany od\u00a0Agencji certyfikat. \u2013 To widoczny, symboliczny spos\u00f3b zaznaczenia zaanga\u017cowania naszej firmy w\u00a0zarz\u0105dzanie zr\u00f3wnowa\u017conym rozwojem<\/em> \u2013 konkluduje Heydenreich.<\/p>\n","Url":"https:\/\/log24.pl\/news\/firma-still-uzyskala-certyfikat-ecovadis-platinum-2024\/","Author":"wojciech","Date":"2024-03-27 08:03","Image":"https:\/\/log24.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/03\/STILL_EcoVadis-5.png"},{"Id":56182,"Title":"Martin Bal\u00e1\u017e awansuje w Prologis","Abstract":"Prologis utrzymuje szybkie tempo rozwoju w ca\u0142ej Europie. Dlatego, aby zwi\u0119kszy\u0107 wydajno\u015b\u0107 i usprawni\u0107 procesy, lider rynku nieruchomo\u015bci logistycznych, wprowadzi\u0142 zmiany w strukturze organizacyjnej. W ramach tych zmian Martin Bal\u00e1\u017e, wcze\u015bniej Senior Vice President i Country Manager na Czechy, S\u0142owacj\u0119 i W\u0119gry, zosta\u0142 mianowany jednym z czterech Heads of Asset Management, Na nowo utworzonym stanowisku […]","Description":"\n Prologis utrzymuje szybkie tempo rozwoju w ca\u0142ej Europie. Dlatego, aby zwi\u0119kszy\u0107 wydajno\u015b\u0107 i usprawni\u0107 procesy, lider rynku nieruchomo\u015bci logistycznych, wprowadzi\u0142 zmiany w strukturze organizacyjnej. W ramach tych zmian Martin Bal\u00e1\u017e, wcze\u015bniej Senior Vice President i Country Manager na Czechy, S\u0142owacj\u0119 i W\u0119gry, zosta\u0142 mianowany jednym z czterech Heads of Asset Management, Na nowo utworzonym stanowisku b\u0119dzie odpowiedzialny za dzia\u0142ania podejmowane przez Prologis w ca\u0142ej Europie \u015arodkowej.<\/p>\n\n\n\n Funkcjonuj\u0105cy w Europie Country Managerowie zostali zast\u0105pieni przez Head of Asset Management, kt\u00f3rzy nadzoruj\u0105 wszystkie aspekty dzia\u0142alno\u015bci operacyjnej Prologis, w tym dzia\u0142ami leasingu, zarz\u0105dzania nieruchomo\u015bciami, facility i OCM (operations construction management). Martin Bal\u00e1\u017e, jako Head of Asset Management w Europie Centralnej, b\u0119dzie tak\u017ce odpowiedzialny za pomoc w zwi\u0119kszaniu warto\u015bci portfolio Prologis w Polsce, Czechach, na S\u0142owacji i W\u0119grzech.<\/p>\n\n\n\n -\u00a0Obj\u0119cie nowej roli w Prologis to dla mnie zaszczyt i pow\u00f3d do rado\u015bci. Jako Head of Asset Management na Europ\u0119 Centraln\u0105 b\u0119d\u0119 kierowa\u0142 naszymi zespo\u0142ami w ca\u0142ym regionie. To nowo utworzone stanowisko ma na celu pom\u00f3c naszemu zespo\u0142owi w regionie zwi\u0119kszy\u0107 warto\u015b\u0107 naszego portfolio i efektywno\u015b\u0107 podejmowanych dzia\u0142a\u0144 - m\u00f3wi Martin Bal\u00e1\u017e, Head of Asset Management Prologis w Europie Centralnej.\u00a0<\/p>\n\n\n\n Nowa struktura organizacyjna Prologis zosta\u0142a wdro\u017cona 1 stycznia 2024 r., by usprawni\u0107 procesy zarz\u0105dcze, rozdzieli\u0107 funkcje operacyjne i zarz\u0105dzania kapita\u0142em, aby jeszcze skuteczniej reagowa\u0107 na potrzeby klient\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n Stanowiska Head of Asset Management obj\u0119li tak\u017ce Jessica Pilkes (Europa P\u00f3\u0142nocna), Cristian Oller (Europa Po\u0142udniowa) i Stuart Davies (Wielka Brytania).<\/p>\n\n\n\n Coraz wi\u0119cej obecnych i potencjalnych klient\u00f3w Prologis w Europie Centralnej stawia na projekty typu BTS (Built-To-Suit) i indywidualnie dopasowane rozwi\u0105zania logistyczne. Zmiany w strukturze organizacyjnej Prologis s\u0105 odpowiedzi\u0105 na potrzeby wspierania klient\u00f3w poprzez dostarczanie im unikalnych rozwi\u0105za\u0144 szytych na miar\u0119. Koncentruj\u0105c si\u0119 na optymalizacji zarz\u0105dzania aktywami w ca\u0142ym cyklu \u017cycia europejskiego portfolio, usprawnione dzia\u0142ania operacyjne zapewni\u0105 jeszcze wi\u0119ksz\u0105 elastyczno\u015b\u0107 i wydajno\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n - W ci\u0105gu dekady pracy w Prologis by\u0142em \u015bwiadkiem tego, jak nasze zespo\u0142y ekspert\u00f3w doskonali\u0142y oferowane przez nas us\u0142ugi i rozwi\u0105zania. Nasz g\u0142\u00f3d innowacji, skoncentrowany na korzy\u015bciach dla naszych klient\u00f3w i ich spo\u0142eczno\u015bci, jest solidn\u0105 podstaw\u0105 naszego sukcesu w Europie Centralnej. Bardzo si\u0119 ciesz\u0119 mo\u017cliwo\u015bci\u0105 dalszego rozwijania wszystkich aspekt\u00f3w dzia\u0142alno\u015bci operacyjnej w tym regionie - dodaje Martin Bal\u00e1\u017e.<\/p>\n","Url":"https:\/\/log24.pl\/news\/martin-balaz-awansuje-w-prologis\/","Author":"Marta T\u0119siorowska","Date":"2024-03-26 13:03","Image":"https:\/\/log24.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/03\/240226_Prologis_Martin_Head_Of_Asset_Management_HeadShop_0-scaled.jpg"},{"Id":56191,"Title":"Planowanie za\u0142adunku w firmie spedycyjnej","Abstract":"Spedytorzy odpowiedzialni s\u0105 nie tylko za sam\u0105 organizacj\u0119 transportu, ale tak\u017ce za koordynacj\u0119 ca\u0142ego procesu \u2013 w tym planowanie za\u0142adunku. Optymalizacja tego etapu wp\u0142ywa przede wszystkim na efektywno\u015b\u0107 transportu, co w konsekwencji przek\u0142ada si\u0119 na ni\u017csze koszty i zadowolenie klienta. Praca spedytora w dzisiejszych czasach wymaga stawiania czo\u0142a kluczowym wyzwaniom, kt\u00f3re nierzadko wymagaj\u0105 znalezienia metod […]","Description":"\n Spedytorzy odpowiedzialni s\u0105 nie tylko za sam\u0105 organizacj\u0119 transportu, ale tak\u017ce za koordynacj\u0119 ca\u0142ego procesu \u2013 w tym planowanie za\u0142adunku. Optymalizacja tego etapu wp\u0142ywa przede wszystkim na efektywno\u015b\u0107 transportu, co w konsekwencji przek\u0142ada si\u0119 na ni\u017csze koszty i zadowolenie klienta.<\/p>\n\n\n\n Praca spedytora w dzisiejszych czasach wymaga stawiania czo\u0142a kluczowym wyzwaniom, kt\u00f3re nierzadko wymagaj\u0105 znalezienia metod i narz\u0119dzi, pozwalaj\u0105cych efektywnie pracowa\u0107 nawet pod du\u017c\u0105 presj\u0105 czasu<\/a>. Spedytorzy przez lata wykorzystywali proste narz\u0119dzia kalkulacyjne do planowania za\u0142adunku, co z pewno\u015bci\u0105 by\u0142o wystarczaj\u0105ce przy transporcie standardowych europalet. W sytuacji, gdy nale\u017cy uwzgl\u0119dni\u0107 r\u00f3\u017cne kszta\u0142ty, rozmiary, czy wagi, wykorzystanie tradycyjnych narz\u0119dzi, mo\u017ce prowadzi\u0107 do utraty sporej ilo\u015bci czasu, pojawienia si\u0119 b\u0142\u0119d\u00f3w, a w konsekwencji do niskiej efektywno\u015bci ca\u0142ego procesu.<\/p>\n\n\n\n Obecnie popularno\u015bci\u0105 ciesz\u0105 si\u0119 nowoczesne systemy, w tym tak\u017ce planery za\u0142adunk\u00f3w takie jak Goodloading. Jak twierdz\u0105 tw\u00f3rcy, z ich oprogramowania korzystaj\u0105 tysi\u0105ce firm z ponad 100 kraj\u00f3w \u015bwiata. <\/p>\n\n\n\n Planowanie za\u0142adunku wi\u0105\u017ce si\u0119 z szeregiem wyzwa\u0144, kt\u00f3re mog\u0105 znacz\u0105co wp\u0142yn\u0105\u0107 na efektywno\u015b\u0107 procesu. Jednym z g\u0142\u00f3wnych problem\u00f3w jest wyb\u00f3r w\u0142a\u015bciwej przestrzeni \u0142adunkowej. Gdy przewo\u017anicy oferuj\u0105 naczepy w wielu wymiarach, znalezienie wolnej i zarazem odpowiedniej dla danej grupy towar\u00f3w ci\u0119\u017car\u00f3wki mo\u017ce stanowi\u0107 wyzwanie. Konieczne wtedy jest wykonanie oblicze\u0144 pozwalaj\u0105cych okre\u015bli\u0107 ile miejsca potrzeba, aby przetransportowa\u0107 grup\u0119 \u0142adunk\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n Spedytor przy wyborze naczepy czy kontenera musi uwzgl\u0119dni\u0107 nie tylko ilo\u015b\u0107 dost\u0119pnego miejsca, ale tak\u017ce kwestie bezpiecze\u0144stwa i norm. Przy transporcie ci\u0119\u017carowym, konieczne jest sprawdzenie nacisk\u00f3w na osie, aby nie przekroczy\u0107 dopuszczalnej wagi, a tym samym unikn\u0105\u0107 problem\u00f3w zwi\u0105zanych z ewentualnym prze\u0142adunkiem. Podobne dzia\u0142ania s\u0105 wykonywane w przypadku kontenera, gdzie nale\u017cy wzi\u0105\u0107 pod uwag\u0119 jego \u015brodek ci\u0119\u017cko\u015bci, by nie dosz\u0142o do wypadku i uszkodze\u0144 towaru.<\/p>\n\n\n\n Kluczowa kwestia w pracy spedytora planuj\u0105cego za\u0142adunek, to optymalizacja przestrzeni \u0142adunkowej. Odpowiednie umieszczenie r\u00f3\u017cnorodnych produkt\u00f3w w poje\u017adzie lub kontenerze, aby unikn\u0105\u0107 utraty miejsca, jest kluczowe dla zwi\u0119kszenia ilo\u015bci transportowanych towar\u00f3w i redukcji koszt\u00f3w. Gdy towary dostarczane s\u0105 do kilku miejsc roz\u0142adunku, nale\u017cy dodatkowo uwzgl\u0119dni\u0107 w\u0142a\u015bciw\u0105 kolejno\u015b\u0107 u\u0142o\u017cenia.<\/p>\n\n\n\n Kolejnym wyzwaniem jest uwzgl\u0119dnienie r\u00f3\u017cnorodno\u015bci towar\u00f3w. Spedycje cz\u0119sto transportuj\u0105 r\u00f3\u017cne rodzaje \u0142adunk\u00f3w, kt\u00f3re maj\u0105 wiele wymaga\u0144 dotycz\u0105cych u\u0142o\u017cenia czy pi\u0119trowania. Planowanie za\u0142adunku musi uwzgl\u0119dnia\u0107 te r\u00f3\u017cnice, zapewniaj\u0105c bezpiecze\u0144stwo \u0142adunku oraz minimalizuj\u0105c ryzyko uszkodze\u0144.<\/p>\n\n\n\nWyzwania w planowaniu za\u0142adunku<\/h2>\n\n\n\n
Jak przy tych wyzwaniach mo\u017cna wykorzysta\u0107 Goodloading<\/h2>\n\n\n\n