Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

Smartwatch na hali produkcyjnej
  •   

14 maja   Witold Zygmunt
Smartwatch na hali produkcyjnej Elektronika użytkowa, tworzona głównie z myślą o codziennej komunikacji i rozrywce, znajduje coraz szersze zastosowanie w produkcji. Laptopy, smartfony czy tablety to urządzenia spotykane już niemal w każdym zakładzie. FCA poszedł o krok dalej i w fabryce Alfy Romeo wykorzystuje smartwatche.
 

Cassino - fabryka nowej generacji

Powstały w 1972 roku w pobliżu historycznego Opactwa Benedyktynów, zakład w Cassino (Frosinone), wyprodukował do tej pory ponad 7,3 miliona samochodów i powiększył się aż do aktualnych rozmiarów, osiągając 2 000 000 m2, z czego 530 000 pod zadaszeniem. Zdolności produkcyjne obiektu to około 1000 samochodów na dzień. Zakład zatrudnia około 4300 pracowników.

 

Wyremontowany przy okazji uruchomienia produkcji Alfy Romeo Giulia, aktualnie zakład jest kwintesencją wiedzy konstrukcyjnej FCA w światowej branży motoryzacyjnej, gdzie ludzie, technologia i środowisko harmonijnie współgrają, czego wynikiem są dwa bardzo prestiżowe samochody segmentu premium: Alfa Romeo Giulia i Alfa Romeo Stelvio. Zakład ten wdrożył i zastosował wszystkie technologie oraz najlepsze doświadczenia obowiązujące w innych zakładach FCA na świecie, dopracowując je tak, by móc tworzyć wyjątkowe auta.

Technologie dla optymalizacji procesów

Od kiedy rozpoczął się proces transformacji Fiat Chrysler Automobiles, zakłady produkcyjne koncernu odgrywają istotną rolę w osiągnięciach i sukcesach poszczególnych marek grupy. Aby jeszcze bardziej udoskonalić efektywność produkcji i przyczynić się do poprawy jakości pracy na linii produkcyjnej, FCA zajął się cyfryzacją zakładów produkcyjnych, współpracując z różnymi partnerami. Pociągnęło to za sobą nawiązanie kontaktów pomiędzy FCA i Samsungiem.

 

Pierwsza faza procesu cyfryzacji dotyczyła ogromu informacji dostępnych w zakładach. Zainstalowano urządzenia wyświetlające - monitory o wysokiej jasności pojawiły się wzdłuż linii produkcyjnej, a ekran dotykowy eBoard w niektórych punktach strategicznych, na których pokazywany jest przebieg samej produkcji. W przypadku nietypowych sytuacji, generowane są ostrzeżenia, na które reakcja jest natychmiastowa.

 

Druga faza projektu cyfryzacji objęła kilka niezwykle interesujących aspektów. Przede wszystkim, był to złożony proces, który, w oparciu o swobodną i kreatywną dyskusję z liderami zespołów, odpowiedzialnymi za jakąś grupę roboczą, doprowadził do tego, że oni sami określali potrzeby i projektowali rozwiązania oraz urządzenia mogące pomóc w lepszym wykonywaniu pracy. Zastosowano dwa rozwiązania, które zintegrowane ze sobą, mogły spełnić potrzeby i zapewnić większą efektywność: smartfon i smartwatch.

Smatwatch zintegrowany z MES

Samsung udostępnił zaawansowane pod względem technologicznym urządzenia oraz rozwiązanie w postaci Samsunga Knox z możliwością zidywidualizowania i mogącego zapewnić pełne bezpieczeństwo danych. Samsung Knox umożliwia pracę na smartfonie lub tablecie, spełniając jej wymagania.

 

Nieco inaczej wyglądała sprawa wykorzystania smartwatchów przez pracowników linii produkcyjnej, z pewnością jednego z najbardziej innowacyjnych aspektów projektu cyfryzacji: urządzenie to można wykorzystać w zakładzie produkcyjnym do usprawnienia procesów, poprawy przepływów i komfortu pracy.

 

Inteligentny zegarek umożliwia jego całkowitą personalizację i jest jedynym takim urządzeniem na rynku, którego wszystkie funkcje mogą być wykorzystane bez konieczności podłączania do smartfona. Całkowicie zintegrowane z MES (Manufacturing Execution System) FCA, systemem informacyjnym, który zarządza całym systemem produkcyjnym, urządzenie Samsung jest wykorzystywane, jako element wyposażenia na niektórych odcinkach linii produkcyjnej.

 

Proces wygląda następująco: po dotarciu na stanowisko pracy, operator otrzymuje z MES listę operacji do wykonania w produkowanym samochodzie; po zakończeniu operacji, wysyła potwierdzenie przez smartwatch, czynność jest rejestrowana, jako zakończona i linia produkcyjna może przejść do kolejnej fazy. W przypadku natomiast, kiedy operacja nie może zostać wykonana z jakiegoś powodu, operator jest w stanie wygenerować na urządzeniu sygnalizację wysyłaną do jego przełożonego.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.