Redukcja kolejek i optymalizacja zlecania transportu z Transporeon

Redukcja kolejek i optymalizacja zlecania transportu z Transporeon

Skrócenie czasu oczekiwania, usprawnienie procesu zlecania transportu i poprawa organizacji pracy zespołu – to cele, jakie wyznaczyła do realizacji firma Luvena S.A. Przedsiębiorstwo, usprawniając procesy logistyczne, szukało m.in. rozwiązań ułatwiających negocjowanie stawek...

Luvena S.A. to polskie przedsiębiorstwo przemysłu chemicznego specjalizujące się w produkcji nawozów i impregnatów do drewna. Obecnie zakład produkuje kilkaset tysięcy ton nawozu rocznie. Spółka rozwija działalność handlową surowcami i nawozami importowanymi oraz nową działalność biznesową związaną z budową i wynajmem nowoczesnych powierzchni magazynowo-biurowych. Logistyczna oferta Luveny skierowana jest przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw handlowych oraz produkcyjnych z terenu województwa wielkopolskiego oraz zlokalizowanych w jego najbliższym otoczeniu.

Wyzwania

– Zależało nam na tym, aby usprawnić cały proces logistyczny, w tym wymianę informacji, lepiej planować pracę zespołu logistyki magazynowej i efektywniej zarządzać współpracą ze spedytorami. Celem było również sprawne negocjowanie stawek transportu. Inne systemy proponowały formę licytacji stawek transportu, która bardzo wydłużała cały proces. W naszym przypadku dużo lepiej sprawdza się ścieżka ofertowa, jaką proponuje platforma Transporeon. Korzystamy z tego systemu już dwa lata i szczególnie doceniamy jego rozwiązania pod kątem organizacji pracy. Mechanizm jest prosty. Załadowcy zgłaszają swoje zapotrzebowanie do firm transportowych, a z drugiej strony przewoźnicy składają swoje oferty. Wszystko odbywa się według jasno określonych kryteriów i w wyznaczonym czasie – mówi Alicja Gorońska, specjalista ds. spedycji w firmie Luvena S.A.

Przedsiębiorstwo postawiło przed sobą ambitne wyzwania w celu usprawnienia procesów logistycznych. Znalazły się wśród nich zadania poprawiające proces zarządzania transportem, jak skrócenie czasu oczekiwania na załadunek/rozładunek, usprawnienie komunikacji z kierowcami czekającymi w kolejce, wdrożenie zarządzania oknami czasowymi w łańcuchu dostaw, czy poprawa płynności w realizacji zleceń transportowych i reagowanie na nagły wzrost liczby przesyłek. Kolejnym zadaniem, jakie postawiła sobie firma Luvena, była poprawa organizacji pracy zespołu logistyki magazynowej oraz redukcja kosztów transportu.

Rozwiązanie

Wdrożenie platformy logistycznej Transporeon w firmie Luvena było odpowiedzią na potrzeby sygnalizowane przez pracowników działu transportu. System ten zastąpił inne narzędzie, które nie spełniało swojej funkcji i oczekiwań zespołu Luvena. Kluczowe dla organizacji było znalezienie funkcjonalnego rozwiązania, z którego chętnie korzystają spedytorzy. Czytelna i łatwa w obsłudze platforma Transporeon umożliwia firmie Luvena zarządzanie łańcuchem logistycznym oraz przybliża do ambitnego celu pełnej automatyzacji obsługi pojazdów.

– Testowaliśmy inne rozwiązania, ale dopiero wdrażając platformę Transporeon w naszej firmie, mieliśmy możliwość dostosowania jej do własnych potrzeb oraz integracji z naszym systemem ERP. W ten sposób odbywa się dwukierunkowa wymiana danych. Osoby obsługujące flotę mają dostęp online do pełnych i aktualnych informacji dotyczących statusu obsługi samochodów. Mogą na bieżąco zarządzać oknami czasowymi oraz wywoływać kierowców, co znacznie usprawnia pracę całego zespołu – mówi Violetta Maciejewska, główny informatyk firmy Luvena S.A.

Rezultaty

  • Redukcja czasu oczekiwania w kolejce
    Dzięki wdrożeniusystemu zarządzania oknami czasowymikierowcy spędzają mniej czasu w kolejce przed zakładem. Korzystanie z systemu ułatwiło również planowanie terminów transportów oraz kontrolę ich przebiegu – praca załadowcy stała się tym samym bardziej efektywna.
  • Optymalizacja procesu zlecania transportu
    Zautomatyzowaniezlecania transportuistotnie wpłynęło na skrócenie procesu wyboru przewoźnika. Dzięki jasnym i precyzyjnym zasadom działania modułu znalezienie najkorzystniejszej oferty jest nie tylko szybkie, ale również proste i wygodne.
    Komunikacja została usprawniona również poprzez możliwość wywoływania samochodów do załadunku za pomocą edytowalnej wiadomości tekstowej.
  • Pełna kontrola nad przebiegiem procesu logistycznego
    Internetowa platforma zintegrowana z wewnętrznym systemem załadowcy umożliwia firmie sprawne przeprowadzenie całego procesu – od zaplanowania załadunku, poprzez jego realizację, po kontrolę transportu.
    System, z którego korzystają dostawcy, przewoźnicy i Luvena S.A., umożliwia zlecanie transportu, zarządzanie oknami czasowymi, a także dostęp do informacji przez całą dobę.
Poleć ten artykuł:

Polecamy