Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

Nowa logistyka Grupy CIECH
  •   

6 marca   Kinga Wiśniewska
Nowa logistyka Grupy CIECH Rozwój zaplecza i kompetencji w obszarze logistyki oraz transportu to jeden z priorytetów Grupy CIECH na ten rok. Grupa jest liderem w branży chemicznej w Europie Środkowej i Wschodniej, a działania zmierzające do usprawnienia logistyki mają wspomóc proces umacniania pozycji Grupy na rynkach europejskich.
 

Działania mające udoskonalić poziom obsługi klientów Grupy, zapewnić im kompleksowy serwis, mają dotyczyć rozwoju infrastruktury i kompetencji logistycznych. CIECH planuje w tym roku modernizować istniejące już terminale załadunkowe, inwestować w nowe punkty załadunkowe oraz kontynuować proces budowy i automatyzacji swoich magazynów.

- Istotnym elementem naszych działań jest dostarczenie kompleksowego serwisu klientom. W docelowym modelu chcemy oferować partnerom biznesowym pełen zakres usług w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw. W praktyce oznacza to nie tylko zabezpieczenie usługi transportu, lecz także budowanie partnerstwa biznesowego, wymianę informacji, określanie wspólnych celów oraz tzw. stewardship, czyli inicjowanie i promowanie dobrych praktyk. Takie podejście jest szczególnie ważne i doceniane przez naszych klientów w obszarze sody - mówi Hubert Frasunkiewicz, dyrektor Pionu Zarządzania Łańcuchem Dostaw.

Ograniczanie czasu załadunku

Priorytetem Grupy CIECH jest ograniczanie czasu załadunku towarów m.in. poprzez zwiększenie liczby punktów załadunkowych, modernizację istniejących terminali załadunkowych oraz budowę nowych wag samochodowych, które mają przyśpieszyć proces ważenia pojazdów przed i po załadunku.

Działania te mają doprowadzić do osiągnięcia standardu czasu załadunku poniżej 30 minut dla towarów opakowanych, ładowanych do samochodów typu plandeka, a tam, gdzie będzie to możliwe, nawet do około 15-20 minut. W przypadku towarów masowych przewożonych pojazdami specjalistycznymi (np. autosilos czy cysterna) załadunek często jest uzależniony od ograniczeń technicznych instalacji i samego produktu, jednak również w tym przypadku mają zostać wypracowane rozwiązania umożliwiające osiągnięcie czasu załadunku na poziomie niewiele dłuższym niż 30 minut.

Takie wyniki są już osiągane m.in. dzięki nowym terminalom załadunku sody w Janikowie, czy w zakładach w Inowrocławiu. Kolejne terminale są już budowane i będą uruchomione do połowy 2018 roku.

Na skrócenie czasu załadunku wpływ miała też budowa nowego magazynu soli w Janikowie, szczególnie przez zastosowanie systemu przenośników. Czas załadunku samochodu skrócił się tu do 20 minut.

Natomiast nowe wagi działają już w Nowej Sarzynie (gdzie produkowane są żywice i środki ochrony roślin).

Nowoczesne magazyny

Efektywność załadunku i standard obsługi poprawiają także nowe, zautomatyzowane magazyny. W ubiegłym roku Grupa oddała do użytku dwa nowoczesne obiekty – magazyn wysokiego składowania w Janikowie oraz magazyn bloków długich w Bydgoszczy.

Budowa magazynu wysokiego składowania w zakładzie CIECH w Janikowie zakończyła się pod koniec 2017 r. Przechowywane są w nim wyroby gotowe soli suchej (sól spożywcza, przemysłowa, paszowa, tabletki solne). Hala o wysokości 21 metrów ma powierzchnię 3600 m2. Magazyn soli został wyposażony w blok regałowy w systemie gęstego składowania, mogący pomieścić obecnie ponad 13 000 palet. Z możliwością zwiększenia w przyszłości miejsc paletowych do 20 000, dzięki zaprojektowaniu miejsca pod przyszłą rozbudowę. Ze względu na specyfikę bloku regałowego (przyjęcia z jednej strony bloku, wydania ze strony przeciwnej, ruch wewnątrz bloku z wykorzystaniem wózków satelitarnych), magazyn umożliwia pełne zachowanie zasad FIFO, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni. Magazyn działa w oparciu o system WMS, który podpowiada optymalną lokalizację konkretnych produktów. Zastosowane rozwiązania (wózki widłowe, wózki satelitarne) w znacznym stopniu automatyzują pracę operatorów. W magazynie możliwe jest m.in. przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji przy minimalnym udziale człowieka. Jest to jeden z najnowocześniejszych i najbardziej zautomatyzowanych obiektów tego typu w tej części kraju.

Kolejny nowoczesny magazyn Grupy oddany został do użytku także w II połowie ubiegłego roku. W spółce CIECH Pianki w Bydgoszczy uruchomiono magazyn bloków długich oraz magazyn spedycyjny. To dwa budynki o łącznej powierzchni ponad 3000 m2, mogące pomieścić nawet do 82 ponad 30-metrowych bloków pianki oraz 560 bloków pokrojonych (tzw. krótkich). Magazyn bloków długich producenta pianek poliuretanowych został wyposażony w przenośniki taśmowe oraz suwnice służące do transportu pionowego i poziomego bloków. Magazyn wysyłkowy zaś to przygotowane pola odkładcze znacząco usprawniające załadunki samochodów. Wydajność obu magazynów została tak dobrana, aby zwiększyć możliwości wysyłkowe zakładu o ponad 25%.

Transport

Zmiany wprowadzane przez Grupę nie omijają także procesu planowania zasobów transportowych i załadunku. Proces awizowania ma zostać uproszczony, co zapewni możliwość zarządzania systemem okien czasowych, pozwalając na lepsze dopasowanie godzin załadunkowych do wydajności punktów załadunkowych. Grupa rozszerza już działanie TMS, za pomocą którego steruje oknami czasowymi przy rozładunkach i załadunkach w swoich zakładach. Narzędzie to pozwala na elastyczne dopasowanie godzin tych operacji zarówno do potrzeb zakładów CIECH, jak i do możliwości przewoźników. Każdy przewoźnik przez stronę internetową może nie tylko podać dane awizacyjne, ale również zaplanować termin przyjazdu. Rozwiązanie sprawdza się już w zakładach sodowych, a pozostałe zostaną objęte systemem do końca pierwszego kwartału 2018 roku.

CIECH wprowadza również nowe standardy w obsłudze firm transportowych poprzez centralizację obszaru spedycji, co generuje szereg korzyści dla współpracujących z nią przewoźników. Dzięki temu wszystkie zlecenia transportowe wysyłane są dziś z jednego miejsca w Polsce.

Ważnym aspektem podejmowanych przez CIECH inwestycji w obszarze transportu jest także modernizacja i standaryzacja parkingów oraz miejsc oczekiwania na załadunek.

 

 

CIECH powstał w 1945 roku. Jest z największych polskich firm o międzynarodowym zasięgu –produkty CIECH trafiają do ponad 100 krajów. W skład Grupy wchodzi osiem zakładów produkcyjnych (w tym fabryki w Niemczech i Rumunii). Grupa oferuje produkty chemiczne: sodę kalcynowaną (jest drugim producentem w Europie) , sodę oczyszczoną, sól, żywice poliestrowe i epoksydowe, produkty agro, krzemiany, a także pianki poliuretanowe. Mają one zastosowanie m.in. w przemyśle: szklarskim, spożywczym, meblowym, do produkcji detergentów, w rolnictwie oraz budownictwie. CIECH jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Warszawie i Frankfurcie, a od 2014 roku większościowym udziałowcem jest firma Kulczyk Investments.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.