Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

IVECO Stralis X-Way
  •   

4 grudnia   Anna Żurawiecka
IVECO Stralis X-Way Na rynku pojawił się nowy Stralis X-WAY firmy IVECO, dedykowany do przewozów specjalistycznych, głównie w branży budowlanej i sektorze usług komunalnych. Pojazdy z tej serii łączą możliwości jazdy szosowej ze zdolnością do jazdy w terenie.
 

Konstrukcja pojazdu ze względu na modułowe podejście pozwala na zaoferowanie firmom transportowym licznych wersji oraz dostosowywanie ich do specyficznych potrzeb klientów. IVECO zaoferowało rozbudowaną opcję konfiguracji obejmującą wersje 2 i 4 osiowe, a także 8x4 tridem, podwozia oraz ciągniki, wiele wersji silnikowych, różne skrzynie biegów i przystawki odbioru mocy (w tym PTO montowaną między silnikiem a skrzynią biegów, przenoszącą do 2450 Nm momentu obrotowego). Trzy silniki (Cursor 9, Cursor 11 stanowiący nowość w wersjach 6x4 i 8x4 oraz Cursor 13) i trzy skrzynie biegów (manualna, automatyczna Allison oraz zautomatyzowana ZF Hi-Tronix z 12 lub 16-przełożeniami) oferują szerokie spektrum możliwości.

Niskie koszty użytkowania

Modułowe podejście dotyczy także kabin. Do wyboru: krótka kabina AD z niskim dachem, kabina sypialna AT z niskim lub średnim dachem oraz kabina sypialna AS Hi Way zaprojektowana specjalnie pod kątem wygody kierowcy pracującego na długich trasach. Model Stralis X Way jest oferowany w trzech konfiguracjach wysokości zawieszenia dopasowanych do różnych potrzeb klientów — uzależnionych od tego, czy samochód będzie eksploatowany głównie na szosie czy w terenie.

Konfiguracja On, przewidziana głównie do jazdy szosowej, gdzie liczy się jak najlepsza widoczność i wygodny dostęp do kabiny, teraz występuje także w wersjach wieloosiowych. Konfiguracja Off z pełną homologacją terenową zapewnia osiągi i mobilność poza utwardzonymi drogami. On+ to konfiguracja pośrednia, przeznaczona dla klientów oczekujących najkorzystniejszego połączenia charakterystyki szosowej i terenowej.

Ciężarówka zatem sprawdzi się w wielu różnych zastosowaniach - od lekkiej wywrotki do betonomieszarki. Stralis X-Way wyróżnia się niskim całkowitym kosztem użytkowania. Technologie obniżania zużycia paliwa obniżają spalanie o 11,2 procent, co potwierdziła TÜV SÜD — jedna z czołowych światowych organizacji świadczących usługi w zakresie certyfikacji rozwiązań technicznych. Gruntownie przeprojektowany zespół napędowy oferuje lepsze parametry pod względem osiągów i zużycia paliwa. Opatentowany układ oczyszczania spalin HI-SCR pozwala ograniczyć emisję tlenków azotu o 97 procent, zmniejszając przy tym koszty przeglądów.

Wersja Super Loader

Wersja Super Loader charakteryzuje się niską masą samego pojazdu gotowego do jazdy, wynoszącą 8845 kg w teście przeprowadzonym przez UTAC. Według informacji producenta to najwyższa ładowność w tym segmencie, większa o 355 kilogramów w porównaniu z innymi modelami z tej kategorii certyfikowanymi przez UTAC. Ma to przewoźnikom przynieść niemałe korzyści finansowe sięgające nawet do 23 500 euro rocznie.

Zautomatyzowana przekładnia Hi-Tronix jest dostępna w wersji 12 i 16-biegowej. Architektura elektryczna i elektroniczna Hi Mux umożliwia wprowadzenie szeregu funkcji obniżających zużycie paliwo i poprawiających bezpieczeństwo. Należy do nich system Hi-Cruise, w którym zintegrowano funkcje wspomagające prowadzenie pojazdu, takie jak Eco-Roll oraz przewidujące sterowanie zmianą biegów i tempomatem.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.