Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

Coca-Cola HBC Polska, Refresco i CHEP we wspólnym projekcie transportowym
  •   

16 października   oprac. cza
Coca-Cola HBC Polska, Refresco i CHEP we wspólnym projekcie transportowym Poszukiwanie optymalizacji w łańcuchu dostaw, przyspieszenie procesów logistycznych i generowanie oszczędności zarówno finansowych jak i środowiskowych jest koniecznością, nie trendem. Coca-Cola HBC Polska i Refresco wraz z CHEP postanowiły połączyć siły we wspólnym planie optymalizacji transportowej.
 

Na polskim rynku pracuje obecnie ok. 650 000 kierowców. Co roku z zawodu odchodzi 25 000 osób, co przyczynia się to do znacznych niedoborów kadrowych w branży transportowej. Według różnych szacunków to 30 000-100 000 wakatów. Producenci i dostawcy zarządzają planowaniem transportu przy użyciu nowoczesnych systemów IT, często mając do dyspozycji najnowocześniejsze zaplecze logistyczne, natomiast w obliczu braków kierowców to za mało.

Dwóch klientów w jednym aucie

 

W odpowiedzi na oczekiwania rynku związane z maksymalnym wykorzystaniem dostępnych zasobów, CHEP Polska zaproponował swoim klientom projekt polegający na optymalizacjach skoncentrowanych na obszarach związanych z transportem. - Projekt CHEP Collaborative Transport Solutions to podejście mające zapewnić naszych klientów, że patrzymy szeroko na cały łańcuch dostaw, przez integrację dostarczając wymierne optymalizacje i umożliwiamy kooperację między nabywcami – mówi Aleksandra Zajączkowska, Business Development Manager CHEP.

Projekt kolaboracji CHEP ma na celu skonsolidowanie tras pomiędzy dwoma partnerami biznesowymi, klasyczny milk run, który w niemal automatyczny sposób może obsługiwać dystrybucję dwóch klientów przez jedno auto. Partnerzy przystępujący do współpracy zabezpieczają środek transportu do regularnej dyspozycji oraz minimalizują tzw. puste kilometry, co jest również ściśle powiązane z redukcją CO2 i pozytywnym wpływem na środowisko naturalne. Regulacja przepływu pomaga też ustabilizować kwestię kosztów na danej linii transportowej.

Zyski ekologiczne

Bezpośrednie zaangażowanie CHEP w projekty usprawnieniowe w łańcuchu dostaw, takie jak Collaborative Transport Solutions, to przykład zaawansowanych kompetencji na rynku. Nie spotkałem się dotychczas z tego rodzaju współpracą. Projekt stanowi wzór najlepszych praktyk w łańcuchu dostaw, poprzez korzystny wpływ na koszty transportu, efektywność w zakresie planowania oraz wskaźniki związane ze zrównoważonym rozwojem - podkreśla Krzysztof Deja, kierownik transportu CCHBC Poland.

Współpraca transportowa przynosi bardzo realne oszczędności dla środowiska. Obecnie zaimplementowane są dwie wspólne linie transportowe, których przepustowość to ponad 900 aut rocznie. Według szacunków, dzięki tej współpracy zmniejszony zostanie przebieg ciężarówek o prawie 56 000 kilometrów, co przełoży się na zmniejszenie emisji CO2 o 61 ton. Projekt przynosi znakomite rezultaty. Zarówno Coca-Cola HBC Polska jak i Refresco już planują rozszerzenie współpracy z kolejnymi partnerami.

Wspólny model kooperacji

- Innowacyjność w rozumieniu CHEP to niejedynie nowe produkty, to podejście biznesowe, które wiąże się przede wszystkim z poszukiwaniem pomysłów. Jest nierozerwalnie związane ze zrozumieniem oczekiwań klientów, ale również rynku na jakim wspólnie działamy. To relacja zespołowa, gdzie każdy z uczestników jest współtwórcą sukcesu. Przykładem takiej kooperacji jest wypracowany wspólnie z Coca-Cola HBC i Refresco projekt kolaboracji transportowej - mówi Kinga Di Salvo, Country General Manager CHEP Polska i kraje bałtyckie.

- To jest istotą współpracy z Coca-Cola HBC i Refresco. Wspólnie wypracowany model kooperacji, który przy zachowaniu obopólnych korzyści wychodzi poza nasz podstawowy biznes jakim jest wynajem palet. Dostarczamy klientowi szytego na miarę rozwiązania logistycznego – dodaje.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.