Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

Case study - Jeden interfejs, wiele możliwości
  •   

5 października 2016   Krzysztof Mytnik
Case study - Jeden interfejs, wiele możliwości Euro-Pegaz to jeden z czołowych operatorów logistycznych w Polsce. Świadczy kompleksowe usługi logistyczne od ponad 20 lat. Hasło przewodnie firmy – Logistics and more, oddaje szeroki zakres świadczonych usług: od koordynacji planów produkcyjnych i zatowarowania, poprzez planowanie, konsolidację, optymalizację przestrzeni ładunkowej, awizację wszystkich stron projektu, przygotowanie pełnej dokumentacji wysyłkowej w imieniu stron, planowanie i zamawianie transportów wychodzących, transport pojazdami typu standard i kubaturowymi, aż po odprawy celne. Taki zestaw kompetencji po stronie firmy logistycznej to gwarancja oszczędności czasu i bezpieczeństwo realizacji.
 

Zawsze online

W przypadku niemal każdego procesu w trakcie współpracy z klientem, Euro-Pegaz jest w stanie udostępnić klientowi narzędzie do rejestrowania oraz śledzenia realizacji zamówienia transportu. Wszystko online i na żywo za pośrednictwem dedykowanego klientowi interfejsu. Poprzez udostepnione narzędzie klient może sam generować raporty oraz przeglądać historię zleceń transportowych.

Innowacyjność

Euro-Pegaz posiada innowacyjny system zarządzania transportem, TMS (Transport Management System) Marcos Bis – TMS Nawigator. Ten wysoce wyspecjalizowany system usprawnia wszystkie procesy, jakie zachodzą w transporcie. TMS posiada szereg funkcji związanych z obsługą zleceń, nadzorem nad transportami, rozliczeniem ich kosztów oraz zestaw funkcji analitycznych.

Jak rozpoczęła się współpraca Unifaun i systemu TMS Nawigator Marcos Bis z operatorem logistycznym Euro-Pegaz?

Unifaun to wiodący dostawca systemów do Administrowania Transportem na rynku skandynawskim działający od 2 lat bezpośrednio na rynku polskim. Marcos Bis jest partnerem Unifaun od połowy 2015 roku.

W momencie, kiedy wdrożyliśmy interfejs z systemem TMS firmy Marcos Bis, bardzo proste stało się, aby klienci korzystający z TMS za pośrednictwem naszego rozwiązania, mogli otrzymywać i wysyłać informacje zwrotne dotyczące zleconych transportów bezpośrednio do i z systemu TMS Nawigator. Przesyłanie przez klientów bezpośrednio zleceń transportowych do jednego głównego systemu TMS, zamiast otrzymywania maili, telefonów, plików Excel, czy innych form przekazywania zleceń jak np. logowanie się na różne platformy i systemy.

Euro-Pegaz natychmiast zareagował, kiedy dowiedział się o takiej możliwości. Zapytał się - w imieniu jednego ze swych głównych klientów, czy nasz interfejs pomógłby im w obsłudze zleceń transportowych i wymiany danych dodatkowych wymaganych przez klienta. Klient ten, zlecenia przesyłał mailowo. Euro-Pegaz otrzymywał w mailu linki do zleceń, które przekierowują do strony www, a tam należy wejść w każde zlecenie, potwierdzić je, następnie wprowadzić ręcznie dodatkowe dane oraz oczywiście zlecenie przepisać do systemu TMS Nawigator.

Pytanie było następujące: czy dzięki interfejsowi zlecenia byłyby automatycznie w systemie TMS Euro-Pegaz. Odpowiedź brzmiała – TAK. Prace związane z uruchomieniem, łącznie z testami zajęły nam tylko dwa dni – podsumował Krzysztof Mytnik, dyrektor polskiego oddziału Unifaun.

Ten interfejs jest też narzędziem umożliwiającym korzystanie z naszych innych produktów dedykowanych przedsiębiorstwom transportowym.

Euro- Pegaz korzysta obecnie z portalu otwartego, tj. na stronie internetowej jest inteligentny formularz zlecenia, gdzie nowi/sporadyczni klienci Euro- Pegazu - za sprawą specjalnego narzędzia, które weryfikuje dane i generuje dokumenty transportowe - mogą wprowadzać zlecenia. Te zlecenia trafiają bezpośrednio do systemu TMS Euro-Pegaz.

Euro-Pegaz i jego klienci zgłaszają różnorodne potrzeby, m.in. na portale, gdzie dostęp uzyskuje się po wprowadzeniu loginu i hasła, a klienci mają dostęp do historii i szablonów swoich zleceń, mogą również importować zlecenia z Excela. Jesteśmy chwilę przed uruchomieniem kilku takich właśnie portali dla klientów.

Prowadzimy również wspólnie z Euro-Pegaz rozmowy mające na celu automatyzacje przepływu zleceń i iniformacji od kilku klientów którzy są zainteresowani bezpośrednim EDI z ich systemu ERP czy WMS.

Korzyści dla użytkownika

Dzięki podłączeniu/przyłączeniu do systemu TA Unifaun firma może zaoferować swoim klientom zintegrowaną metodę obsługi transportu z wykorzystaniem standardowego interfejsu – bez potrzeby korzystania ze specjalnie dostosowywanych rozwiązań.

Partnerzy Unifaun mają możliwość zaoferowania swoim klientom zintegrowanej z ich systemem, a także prostej, bezpiecznej i skutecznej procedury rezerwowania dostaw i zarządzania nimi.

Integracja (inne nazwy: moduł transportowy, łączenie zamówień) polega na przekazywaniu informacji transportowych klienta z systemu firmy do systemu TA firmy Unifaun, który z kolei służy do obsługi procesu komunikacji z odpowiednim przewoźnikami. W związku z tym klient nie musi przechowywać informacji w dwóch miejscach; może natomiast łatwo zarezerwować transport, otrzymać dokumenty przewozowe oraz sprawdzać informacje dotyczące statusu dostawy i inne istotne dane – a to wszystko z poziomu system firmy. Dzięki przyłączeniu do systemu TA klienci mają dużą wartością dodaną bez konieczności ponoszenia znacznych nakładów kapitałowych czy też poświęcania dużej ilości czasu.

Jeśli chcą Państwo poznać szczegóły wszechstronnych rozwiązań systemu Unifaun, zapraszamy do kontaktu: www.unifaun.com i www.mbis.pl

Załączniki

Załącznik nr 1
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 2
  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.