Wizjonerzy na start

Wizjonerzy na start

DHL ogłosił dwa konkursy i zaprasza do wzięcia w nich udziału wynalazców oraz wizjonerów na całym świecie. Uczestnicy mają wygenerować nowe koncepcje w obszarach logistyki zrównoważonej lub robotyki. Przystąpić do konkursów mogą uniwersytety, studenci, firmy oraz każda osoba powyżej 18 lat.

Pierwszy konkurs o nazwie “Fair and Responsible Challenge” wymaga od wizjonerów opracowania projektu koncepcji z zakresu tworzenia rozwiązań logistycznych dla świata przyszłości. Do najbardziej oczekiwanych należą praktyczne pomysły i rozwiązania poświęcone problemom środowiskowo-społecznym oraz rozwiązujące takie problemy poprzez nowoczesne i nowatorskie modele biznesowe oparte na logistyce. Koncepcje mogą być powiązane z wykorzystywaniem logistyki do ułatwiania procesów gospodarki obiegowej bądź ze stosowaniem globalnych sieci transportowych do zapewniania sprawiedliwego handlu i produkcji. Pomysł może dotyczyć dowolnej rzeczy, począwszy od nowego produktu, poprzez rozwiązanie serwisowe, a na opakowaniu kończąc. Zasada ta obowiązuje tak długo, jak dana koncepcja generuje wartość dla społeczeństwa, środowiska i biznesu.

 

Drugim konkursem jest “Robotics Challange”. Jego celem jest opracowanie prototypu samojezdnego pojazdu dostawczego, który będzie w sposób samodzielny towarzyszył personelowi w końcowym etapie dostawy.

 

Każdy pomysł zgłoszony do konkursu zostanie poddany przeglądowi w ramach selekcji wstępnej w oparciu o cechy, takie jak funkcjonalność, zdolność radzenia sobie z danym problemem oraz poziom wykonalności komercyjnej. W kolejnym etapie panel ekspertów z dziedziny logistyki wybierze trzech finalistów w obu konkursach. W Dniu Innowacji, tj. 17 listopada, będą oni mogli zaprezentować swoje pomysły lub prototypy przed gronem 180 specjalistów ds. łańcucha dostaw. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w ramach głosowania. Pomysł z najwyższą liczbą głosów zostanie ogłoszony zwycięzcą DHL Innovation Challenge, otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 20 000 euro oraz możliwość prezentacji w Centrach Innowacji DHL w Niemczech (Troisdorf) i Singapurze. Dodatkowo DHL zaprosi zwycięzców do dyskusji na temat szans realizacji ich pomysłów w ramach wspólnego testu słuszności koncepcji.

Dodatkowe informacje na stronie: http://www.dhlinnovationchallenge.com.

Poleć ten artykuł:

Polecamy