DPD ogłasza nową strategię

DPD ogłasza nową strategię

Spółka DPD Polska,lider na polskim rynku usług kurierskich,zmienia wizerunek. Jest to wynik nowej strategii holdingu GeoPost, wchodzącego w skład poczty francuskiej – La Poste, do którego należy polska spółka DPD. Oznacza to,że wszystkie spółki holdingu GeoPost w Europie będą się nazywały DPD Group.

Zmiany mają na celu ujednolicenie nazewnictwa i elementów wizualnych oraz uzyskanie większej rozpoznawalności międzynarodowej marki, która funkcjonuje w 26 krajach Europy, dostarcza ponad 3 mln paczek dziennie i zajmuje drugą pozycje na rynku usług kurierskich ( 11% rynku). A pod względem rozległości sieci połączeń drogowych plasuje się na pierwszym miejscu z 20% udziałem. Grupa dostarcza przesyłki do 230 krajów na świecie. – Nowa strategia grupy, to nie tylko nowy wizerunek i logo – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu, DPD Polska – za tym wszystkim stoją procesy operacyjne, które mają nas wyróżniać na rynku usług kurierskich.

 

Grupa chce się skoncentrować na trzech filarach: predict, czyli na dostarczaniu paczek z możliwością modyfikacji miejsca doręczenia; pickup, czyli budowie europejskiej sieci punktów odbioru i nadania przesyłek oraz kontakt z klientem. – Chcemy budować relacje nie tylko z klientem, który nadaje przesyłkę, ale także z odbiorca tej przesyłki – informuje prezes Nawłoka. Obecnie cała grupa dysponuje 16 tys. punktów odbioru i nadawania paczek w Europie, a w 2015 roku ma przybyć dodatkowo 6 tys. takich punktów. W Polsce DPD posiada 400 punktów, do tego dochodzi jeszcze 500 punktów Siódemki SA.

 

W Polsce proces rebrandingu całej gruby odnosi się także do przejęcia firmy kurierskiej Siódemka SA. Siódemka Service Point zostaną wcielone do sieci DPR Pickup i poswatanie największa w kraju sieć miejskich placówek umożliwiających nadania i odbiór paczek w wygodnych dla klienta lokalizacjach. Dotychczas DPD Polska dostarczała klientom 250 tys. paczek dziennie, po polaczeniu z Siódemką SA dodatkowo ilość dostarczonych paczek wzrośnie o 150 tys. Według prezesa Nawłoki DPD Polska zajmuje 24% rynku usług kurierskich w Polsce, głównie dla klientów indywidualnych (40%). Obroty DPD Polska (łącznie z Siódemką) wynosiły w 2014 r. przekroczyły 1 mld zł. Dla DPD Polska pracuje obecnie blisko 6 tys. kurierów. – Kurier to nasza siła marketingowa – konstatuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

        

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy