Stabilne ceny transportu od czterech lat

Stabilne ceny transportu od czterech lat

Dwudzieste wydanie “Transport Market Monitor”, magazynu wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon, przedstawia dynamikę rynku transportowego,

Z najnowszego wydania raportu Transport Market Monitor (TMM) wynika, że w drugim kwartale 2014 roku ceny transportu wzrosły o 9,3% w porównaniu do pierwszego kwartału 2014.

 

Główne punkty raportu to:

Wzrost wskaźnika cen o 9,3% w II kwartale 2014 (wskaźnik 100,0), w porównaniu do wskaźnika cen w I kwartale (wskaźnik 91,5).

 

W porównaniu do poziomu wskaźnika w II kwartale ubiegłego roku (wskaźnik 100,6) tegoroczny wskaźnik cen jest niższy o 0,6 %.

 

W II kwartale 2014 roku wskaźnik cen oleju napędowego wzrósł do poziomu 101,5 (+0,5%).

 

Od roku 2010 średnia wskaźnika cen transportu mieści się w zakresie od 100 do 102 (z wyjątkiem sezonowego spadku w pierwszym kwartale roku).

 

Wskaźnik możliwości przewozowych mocno spadł z wartości 114,4 w I kwartale 2014 r. do wartości 78,9 (−31,1 %) w II kwartale.

 

Do końca 2014 roku oczekuje się umiarkowanego wzrostu wskaźnika cen transportu.

 

Zdaniem ekspertów

Erik van Dort, dyrektor łańcucha dostaw w Capgemini podkreśla: “Dobrze jest zobaczyć, że, jak się wydaje, odeszliśmy od rekordowo niskich cen z 2009 r. Nowe dane za drugi kwartał 2014 roku pokazują stabilny obraz w dużej mierze zgodny z wartościami drugiego i trzeciego kwartału z poprzednich dwóch lat“.

 

Peter Förster, Managing Director Transporeon, dodał: „W ciągu ostatnich czterech lat wyniki gospodarcze w kilku krajach europejskich są nadal na słabym poziomie. Rozwój wskaźnika cen i zdolności przewozowych był jednak dość stabilny w tym okresie. Niemniej jednak od 2010 r. poziom wskaźnika cena jest nieco niższy niż w 2008 roku”.

 

Celem analizy TMM jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie przy uwzględnieniu tendencji cenowych w transporcie, obecnego poziomu cen, objętości ładunkowej realizowanych kursów oraz prognozy na przyszłość. Jest to wspólna inicjatywa Transporeon i Capgemini Consulting. Analiza TMM bazuje na anonimowych danych pobranych z platformy Transporeon, poprzez którą firmy załadowcze upubliczniają aktualne kursy oraz przydzielają je wybranym przewoźnikom.

 

***

Capgemini

Z zespołem ponad 130 tys. pracowników w ponad 40 krajach, Capgemini jest jednym z największych na świecie dostawców usług konsultingowych, technologii informatycznych i outsourcingu.

 

W roku 2013 Grupa zanotowała globalny przychód 10,1 mld Eur. Wspólnie z klientami, Capgemini tworzy i dostarcza rozwiązania biznesowe i technologiczne, które spełniają ich potrzeby i dostarczają oczekiwanych rezultatów. Będąc dużą międzynarodową organizacją, Capgemini rozwinęła swoją własną kulturę pracy, the Collaborative Business Experience TM opartą o Rightshore®, autorskim modelu dostarczania usług.

 

Capgemini Consulting

To marka oferująca w ramach Grupy Capgemini usługi z zakresu doradztwa strategicznego oraz transformacji. Capgemini Consulting specjalizuje się w doradztwie i wspieraniu organizacji podczas procesu transformacji, od opracowania odpowiedniej strategii do zakończenia procesu. Firma oferuje wiodącym przedsiębiorstwom i instytucjom świeże podejście przy zastosowaniu innowacyjnych metod, technologii cyfrowej i wiedzy ponad 3600 ekspertów na świecie.

 

Transporeon

Firma Transporeon oferuje klientom swoje rozwiązania w formie oprogramowania jako usługi (SaaS), optymalizując w ten sposób procesy transportowe i logistyczne oraz komunikację między branżą przemysłową, handlową, spedytorami, przewoźnikami i odbiorcami towarów. Platforma Transporeon obejmuje ponad 850 załadowców i ponad 40 tys. przedsiębiorstw przewozowych. Dział obsługi klienta wspiera ponad 100 tys. użytkowników z 80 krajów w 21 językach, w których dostępna jest platforma Transporeon: www.transporeon.com.

Poleć ten artykuł:

Polecamy