Przejęcie w branży kurierskiej

Przejęcie w branży kurierskiej

DPD Polska złożyła w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o pozwolenie na przeprowadzenie transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A. W efekcie powstałaby firma zajmująca drugie miejsce na polskim rynku usług logistycznych z 24% udziałem i minimalnym dystansem do lidera. Szacuje

– Zakładając, że UOKiK pozytywnie rozpatrzy nasz wniosek, połączenie z Siódemką uzupełni naszą ofertę o innowacyjne, przyjazne dla klientów rozwiązania, w szczególności dla sektora handlu elektronicznego (e-commerce). Siódemka ma na tym polu bardzo bogate doświadczenie i sprawdzone know – how. – powiedział Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. – Nasza firma zbudowała swoją mocną pozycję dzięki obsłudze klientów korporacyjnych. W czasach, gdy relacje handlowe z końcowym odbiorcą przenoszą się do Internetu, kapitał Siódemki postrzegamy jako niezwykle cenny.

 

Firma DPD Polska (wcześniej Masterlink Express) rozpoczęła działalność w 1991 roku jako spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. Obecnie zatrudnia ponad 5500 pracowników i współpracowników, dysponuje flotą 3000 pojazdów i 50 oddziałami, w tym nowoczesną i jedną z największych w tej części Europy sortownią w Strykowie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz z firmą DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz agencję celną Air Cargo Poland prowadzącą działalność celną i spedycyjną – lotniczą, morską i drogową. W 1998 roku firma została kupiona przez Grupę Poczty Szwedzkiej. Aktualnie w całości należy do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste. Od 2007 roku firma posługuje się rozpoznawalną w całej Europie marką DPD i plasuje się na 3 miejscu z ok. 16% udziałem rynkowym.

 

Siódemka to polska marka, która wypracowała swoją pozycję przez 15 lat konsekwentnej, innowacyjnej obecności na rynku usług kurierskich. Posiada ofertę dla wszystkich segmentów biznesowych: klientów indywidualnych, mikro i małych przedsiębiorstw oraz średnich i dużych firm. Jest liderem we wprowadzaniu nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań – usług i narzędzi – zapewniających automatyzację oraz skuteczne zarządzanie procesem obsługi przesyłek oraz kontaktu z klientem. Posiada najliczniejszą – obok Poczty Polskiej – sieć Punktów Obsługi Przesyłek. Jest jednym z kluczowych partnerów krajowej branży e-commerce.

Poleć ten artykuł:

Polecamy