Zarządzanie komponentami i opakowaniami w co-packingu

Zarządzanie komponentami i opakowaniami w co-packingu

Wzmagająca się konkurencja w gospodarce rynkowej wymusza na producentach aktywne działanie w bezpośrednim wsparciu sprzedaży, na poziomie prezentacji towaru w handlu, cen produktów oraz ich promocji. Duża sezonowość i zmienność akcji promocyjnych, konieczność współgrania wielu...

 

Co to oznacza dla Klienta? Najprościej opisać to pokazując, czym musi się on zajmować, gdy korzysta z tradycyjnego co-packingu, a czym, gdy zleca kompleksową usługę zarządzaniakomponentami i opakowaniami na zewnątrz.

 

 

KLASYCZNA USŁUGA COPACKINGU

 

Klasyczna usługa co-packingu bazuje na realizacji przepakowania według pomysłu Klienta z elementów przez niego dostarczanych (produktów, opakowań, etykiet, holderów, kartonów itp.). To zlecający usługę zamawia wszystkie komponenty i pilnuje, aby trafiły one na czas realizacji.

W takim modelu Klienci muszą mierzyć się nie tylko z planowaniem samego przepakowania, doborem opakowań, grafiki, ale takżekoordynować proces dostaw opakowań i komponentów aby nie zakłóciły one harmonogramów promocji. Im szerszy asortyment komponentów, tym trudniejsze okazuje się to pośrednictwo.

 

 

ZARZĄDZANIE OPAKOWANIAMI I KOMPONENTAMI

 

Nic więc dziwnego, że Klienci coraz częściej szukają rozwiązań związanych z zarządzaniem komponentami, bezpośrednio przez wykonawcę usług co-packingowych. W ten sposób zakres usług związanych z przepakowywaniem towaru staje się coraz szerszy, usprawniając cały proces :

1) Jeszcze zanim powstanie zamówienie na przepakowanie, Klient otrzymuje informację jakie rozwiązanie będzie dla niego optymalne z perspektywy czasu i kosztów. Wbrew pozorom to nie sama cena komponentu jest na tym etapie najbardziej istotna a technologia jego dalszego stosowania.

2) Zleceniobiorca dostarcza wycenę zawierającą wszystkie składniki produkcji, komponentów i logistyki. Sama koordynuje cały proces – zamawia właściwe opakowania, w przypadku problemów na bieżącą zarządza produkcją tak aby dotrzymać deklarowanych terminów.

W takiej sytuacji, poza doradztwem, Zleceniobiorca bierze na siebie odpowiedzialność za utrzymywanie stanów magazynowych wszystkich elementów niezbędnych do realizacji zamówień na czas zarówno dla akcji długookresowych jak i sezonowych promocji.

 

 

DLACZEGO DOPUSZCZAĆ OPERATORA DO TWORZENIA PRODUKTU?

 

Takie rozwiązanie charakteryzuje się szeregiem zalet:

  • Realizujący dużą liczbę zleceń operator ma i rozwija zespół ekspertów, którzy pracując dla Klientów z różnych branż, zdobywają unikalne kompetencje – oprócz tego, wiedzą nie tylko, jakie rozwiązanie będzie optymalne z punktu widzenia samej produkcji, logistyki i transportu, ale też znają wymagania sieci handlowych.
  • Działając w odpowiedniej skali operator jest w stanie uzyskać najlepsze ceny opakowań czy etykiet, nawet dla zestawów realizowanych w krótkich seriach.
  • Nie ma tu rozproszenia odpowiedzialności. Operator logistyczny sam dba o dostępność potrzebnych elementów (zamawia opakowania, etykiety), uzupełnia zapasy, by nie spowodować przestoju.
  • Klient outsourcujący zarządzanie komponentami może skoncentrować się na planowaniu dostępności wyrobu i rozwijaniu sprzedaży.

Wszystkie te elementy wpływają na obniżenie kosztów gotowych zestawów (dzięki optymalizacji całego procesu) i podniesienie ich jakości (np. poprzez dobór lepszych opakowań).

Poleć ten artykuł:

Polecamy