Rezerwacje i oceny dla biznesu

Rezerwacje i oceny dla biznesu

Dla firm korzystanie z usług hotelowych to codzienność. Organizowanie eventów, szkoleń dla pracowników, spotkań biznesowych, rezerwacja noclegów, ot życie przedsiębiorstwa. Kryteriów wyboru jest wiele, a niezbędną pomoc stanowi Internet. Kilkoma kliknięciami myszy dowiadujemy...

Dla uproszczenia i usystematyzowania danych postanowiliśmy poszukać noclegu w Warszawie, zwracając uwagę na zakres możliwości wyboru, udogodnienia dla biznesu, znalezienia obiektu blisko często uczęszczanych miejsc w stolicy (Dworzec Centralny, lotniska, centrum, itp.). Staraliśmy się dotrzeć do portali, na których przede wszystkim można znaleźć ocenę danego hotelu lub też nastawionych na klienta biznesowego. Nasza krótka lista oczywiście stanowi tylko ułamek rynku, lecz pokazuje możliwości tego typu usługodawców.

Na wielu witrynach można się zarejestrować, co ułatwia zdobywać różnego rodzaju przywileje (rabaty, punkty lojalnościowe), oceniać placówki, itp. Co ważne, za rezerwacje hotelowe portale nie pobierają prowizji, czerpiąc profity z nieco innej kieszeni, nietrudno się domyślić czyjej.

Wiele z analizowanych portali gwarantuje „najlepszą cenę”. Czyli wszyscy mają taką samą? Po odpowiedź na to pytanie odsyłamy na koniec niniejszego tekstu.

Hrs.com

Korzystając ze strony hrs.com, po uprzednim zalogowaniu można liczyć na rabaty, jak deklarują właściciele witryny, sięgające nawet 30 procent. Za nocleg płacimy najczęściej w samym hotelu. Prowadzony jest specjalny portal dla firm. Pozwala on między innymi na zapisywanie szablonów rezerwacyjnych, generowanie raportów z podróży służbowych, ułatwia w wyborze miejsca na przygotowywany przez daną firmę event.

Kryterium oceny hoteli jest wiele. HRS deklaruje na przykład, że zarejestrowani użytkownicy mogą otrzymać informacje z dopasowanym lokalem pod dokładne wymagania klienta. Ważną rolę odgrywa oczywiście ocena użytkowników – tutaj wyszczególniona jest między innymi nota i opinia osób podróżujących służbowo, a nawet uczestników konferencji. Tych ostatnich jednak, przynajmniej w przypadku Warszawy, wypowiada się bardzo mało.

Na decyzję o wyborze danej placówki wpłynie oczywiście cena (możliwość posortowania np. od tajtańszego), liczba gwiazdek przyznawana przez HRS, informacja o tym, czy miejsce jest polecane przez portal. Bardzo ważną opcję stanowi posegregowanie miejsc noclegowych według odległości: od centrum, obu lotnisk, głównego dworca kolejowego.

Oczywiście menedżer, czy prezes może określić rodzaj noclegu – sieciowy hotel, apartament, hotel biznesowy, konferencyjny, spa, itp. Dla niektórych ważną rolę odgrywa wyposażenie hotelu w łącza WLAN, DSL i sejf, inni wezmą pod uwagę pokoje dla niepalących czy basen pozwalający odreagować cały dzień służbowej harówki.

Booking.com

Pierwszy krok to wyszukanie hoteli w Warszawie. Następnie warto je posortować np. względem odległości do jednego z aż trzech dworców PKP, centrum miasta, wielu zabytków, muzeów, parków, stadionów. Brakuje, co jest zupełnie nie zrozumiałe, szansy znalezienia miejsc odpoczynku w pobliżu lotniska. Goście mogą podzielić się swoimi wrażeniami z pobytu, lecz nie uwzględniono tutaj osób podróżujących w celach służbowych. Należy zatem opierać się na zdaniu podróżujących indywidualnie czy też rodzin. Tradycyjne kryterium stanowi cena, liczba gwiazdek, polecane obiekty. Na określonym etapie istnieje okazja do określenia preferencji dotyczących bezprzewodowego połączenia z internetem, transferu na lotnisko (!), basenu, itp. Serwis naturalnie gwarantuje najlepszą cenę, a w razie znalezienia korzystniejszej oferty – dostosowanie się do niej.

Noclegidlafirm.pl

Tylko dwie lokalizacje (Wrocław i Łódź), niewiele opcji noclegowych do wyboru. Portal szczyci się, że z ich usług korzysta około 100 firm rocznie. Dlaczego zatem w ogóle o tej witrynie piszemy? Dlatego że będzie przydatna podmiotom gospodarczym, wysyłającym pracowników na delegacje dłuższe niż jeden, dwa dni – najbardziej opłacalne są oczywiście ceny za pobyt powyżej miesiąca.

Pl.tripadvisor.com

Bardzo ciekawa strona zawierająca oceny hoteli. Można wyszczególnić opinię ludzi, którzy przebywali w danych obiektach w podróży służbowej. Zobaczymy także liczbę not – od „Doskonałych”, po „Okropnych” – naturalnie dzięki jednemu kliknięciu myszki uzyskamy informację dlaczego placówkach zasłużyła sobie na pochwały lub nagany. Oceniana jest między innymi lokalizacja, jakość noclegu, pokoje, czystość, obsługa.

Szukając hotelu możemy również podać preferencje dotyczące biznesowego charakteru podróży, lokalizacji (ale bez odnośników do lotnisk czy dworców), marki hotelu, udogodnień, stylu obiektu. Z drugiej strony np. w Warszawie ofert miejsc noclegowych było tylko nieco ponad 100 – ta liczba porównując do innych witryn nie rzuca na kolana.

Na tej samej stronie uzyskamy informacje o lotach, atrakcjach związanych z różnymi zainteresowaniami użytkownika, restauracjach. Można nawet stosowane aplikacje ściągnąć na urządzenia mobilne.

Trivago.pl

Filtrowanie danych zaczynamy (choć oczywiście możemy pominąć tę opcję) od wyboru klasy hotelu, ceny i liczby pokoi (do 50, 51-150, powyżej 150). Będąc bardziej wymagającym klientem zaznaczamy np. opcję hotel w centrum miasta i (lub) hotel biznesowy, wiejski, spa, itp. Następnie udogodnienia w miejscu odpoczynku – takie jak Wi-Fi w holu, sale konferencyjne, komputer i Internet, centrum biznesowe, basen, a jeśli chodzi o wyposażenie pokoi – internet bezprzewodowy, biurko, czajnik (…). W rubryce „odpowiedni dla” strona pozwala wybrać np. biznesmenów, duże grupy, ale również… „gay friendly” (zresztą to nie jedyna witryna z taką opcją).

Znakomite rozwiązanie stanowi możliwość wyświetlenia ofert cenowych, proponowanych między innymi przez Booking, Esky, All about hotels, HRS, czy Expedie. W samej Warszawie w momencie przygotowania tego artykułu można było wybrać jeden z ponad 800 hoteli, nie licząc pobliskich destynacji typu Piaseczno czy Raszyn. Łatwo zobaczymy również lokalizacje na mapie.

Esky.pl

W jednym miejscu znajdziemy informacje dotyczące hoteli, ale także (zgodnie z nazwą portalu) lotów, pociągów (także na trasach międzynarodowych, np. TGV z Paryża do Kolonii czy Thalys z Brukseli do Amsterdamu). To duża zaleta tej witryny. Szukanie noclegu zaczynamy od wyboru miasta i terminu pobytu. Dopiero potem określamy zakres cenowy, standard, wyposażenie, opinie (wg TripAdvisor). I właściwie na tyle – zawartość (choć w Warszawie mogliśmy „powybrzydzać” wśród ponad 430 hoteli), nie rzuca na kolana, ale jest w miarę przejrzysta graficznie.

Pl.hotels.com

Bardzo zaciekawiła nas informacja, uzyskana podczas zbieranie informacji – 11 lipca około godziny 13. Właśnie tego dnia prawie 14 000 osób szukało noclegu w Warszawie, niemal 18 000 w Krakowie, a ponad 127 000 w Nowym Jorku. Z kolei chcąc znaleźć miejscówkę w stolicy Polski pojawiła się kolejna statystyka – w tym momencie spanie zamierza zarezerwować 19 osób. Podobnie jak część innych tego typu portali, klient ma gwarancję najniższej ceny… Co ciekawe, strona oferuje program lojalnościowy – po „zgromadzeniu” 10 noclegów, 11 będzie gratis. Nie wgłębiając się w szczegóły – brzmi interesująco.

Kapitalnie rozwiązanie stanowi możliwość określenia lokalizacji wielu miejsc w stolicy (obu lotnisk, Dworca Centralnego, Stadionu Narodowego, Galerii Mokotów, Centrum Expo XXI, Łazienek, itp.) wraz z określeniem tolerancji jak może być daleko z naszego lokalu do tych lokalizacji. Określając preferencje dotyczące wyposażenia i udogodnień do wyboru są między innymi: transfer na lotnisko, bezpłatne Wi-Fi, udogodnienia biznesowe (nie określono jakie), udogodnienia konferencyjne, a nawet wanna itp.

Wybieramy także rodzaj hotelu (w tym biznesowy i… butikowy). To także dobra strona dla osób niepełnosprawnych – pozwala poszukać miejsc ze specjalnymi łazienkami, prysznicem i wyposażeniem pod ten rodzaj klienta, a nawet tekstami z alfabetem Braille’a (8 hoteli znajdujących się w momencie wyszukiwania na stronie ma ponoć takie udogodnienie).

Gdy już wybraliśmy kilka ciekawych placówek, jeśli ktoś ma ochotę, może również przeczytać oceny gości, także tych podróżujących biznesowo. Witryna jest więc znakomita, właściwie zauważyliśmy jedną poważną wadę – w porównaniu do konkurencji ofert hotelowych w Warszawie jest nie za wiele, bo około 200.

Zoover.pl

Za dużo ta strona nie oferuje. Owszem, ponad 300 miejsc w Warszawie, sporo atrakcji turystycznych, lecz kryteria wyboru hotelu dość wąskie, a o sprofilowaniu biznesowym możemy zapomnieć. Za to można wybrać opisy placówek mające więcej niż 10 zdjęć…

Rezerwuje.pl

Jedną z największy zalet stanowi możliwość selekcji hoteli wg bliskiej odległości do bardzo wielu miejsc. W przypadku Warszawy było ich prawie 60. Dodatkowa selekcja może dotyczyć formy płatności: w hotelu bez wymaganej gwarancji kartą kredytową, kartą kredytową w hotelu, przelewem, itp. Chcąc sprawdzić ceny noclegów otrzymujemy informacje o ofertach z wielu podmiotów pośredniczących (HRS, Booking, Merigo, Etravel, itd.). Jeśli mamy mocno sprofilowaną lokalizację co do planowanych spotkań, możemy wyszukać daną placówkę bezpośrednio z mapy internetowej.

Na specjalne traktowanie mogą liczyć firmy, które po zarejestrowaniu mają szanse uzyskać stosowne rabaty. Poza tym dla wszystkich klientów działa program lojalnościowy. Punkty można wymieniać między innymi na bezpłatne kampanie reklamowe, książki, perfumy, sprzęt biurowy. Na stronie można wyczytać również standardową formułkę o najtańszych cenach w tym (uwaga!) nawet o 75 procent niższych od ogólnie obowiązujących. Portal może być również pośrednikiem w zorganizowaniu konferencji. Po dokonaniu pierwszej rezerwacji i zarejestrowaniu się, przedsiębiorstwo otrzymuje gratis 5000 odsłon swojej reklamy.

W porównaniu do wielu innych portali razi dość staroświecki design, ale z drugiej strony przecież najważniejsza jest funkcjonalność strony.

Hotele.pl

Prawie 350 hoteli w Warszawie – taka baza powoduje, że wybór jest spory. Wyrażając preferencje znajdziemy zakres cenowy, standard (wyrażony w gwiazdkach), elementy wyposażenia (w tym internet bezprzewodowy, parking strzeżony, dozorowany lub niestrzeżony). W innej części strony możemy poszukać miejsca noclegowego w okolicach wybranej przez nas lokalizacji.

Witryna pozwala nam się również zatroszczyć o bilety lotnicze (przekierowując od razu na stronę www.biletylotnicze.com.pl), rejsy (www.rejsy.pl), ubezpieczenie, a nawet wizy (www.wizy.pl). Specjalną ofertę skierowano do przedsiębiorstw, które mogą liczyć między innymi na indywidualne raporty i analizy, programy lojalnościowe, elastyczne formy rozliczeń oraz doradztwo w zakresie tworzenia wewnętrznej polityki podróży oraz optymalizację kosztów. Naturalnie zgodnie ze standardowymi formułami: „oferta zostanie dopasowana do klienta”.

Sprawdzamy ceny

Postanowiliśmy przeprowadzić drobny eksperyment. Chcieliśmy zarezerwować, w jeden z lipcowych dni, nocleg w trzygwiazdkowym Hotelu Gromada w centrum Warszawy oraz czterogwiazdkowym Hotelu Mercure w Poznaniu położonym niedaleko Międzynarodowych Targów Poznańskich. Na jedną noc, dla jednej osoby, pokój ze śniadaniem. Ofert szukaliśmy na 9 dni przed planowaną datą przyjazdu. Dokładne ceny nie są tutaj najważniejsze, bardziej chodzi o różnice między poszczególnymi portalami. Co ciekawe, ceny na poniższych stronach bywają bardzo często niższe niż na oficjalnych witrynach internetowych hoteli.

Hrs.com

Warszawa. Bez zalogowania zapłacilibyśmy 216 zł. W porównaniu do konkurencji to dużo.

Poznań. 350 zł, ale można też zamówić bez śniadania wtedy rachunek wyniesie o 70 zł mniej.

Booking.com

Warszawa. 170 zł kosztuje nocleg typu economy bez możliwości bezpłatnej anulacji, 40 zł więcej zapłacimy jeśli bierzemy pod uwagę przypadki losowe. Bardziej wymagający klient może również skorzystać z miejsca odpoczynku w innych opcjach (np. dwuosobowy pokój typu biznes).

Poznań. 280 zł (z możliwością anulacji 320 zł).

Trivago.pl

Warszawa. Zostajemy przeniesieni na eskypartners.com. Cena? 162 złote!

Poznań. Z listy ofert najtańsza propozycja „All about hotels” – 240 zł, naturalnie ze śniadaniem.

Trip Advisor

Warszawa. I tutaj nam się objawia błąd programisty. Stawiając na hotel Gromada widzimy oferty kilku portali, w tym np. booking.com, ale nie jak wyżej napisaliśmy za 170 zł tylko za 194 zł i więcej. Zniechęcony klient zamyka okienko. Mając jednak zadatki na śledczego warto kliknąć na propozycję. Wertując wzrokowo stronę znajdziemy jakże cenną wiadomość, że to cena za pokój dwuosobowy. Dopiero modyfikując zapytanie ręcznie na bookingu dostajemy „właściwe” 170 zł…

Poznań. 280 zł w trzech różnych miejscach lub prawie 80 dolarów na pl.otel.com. O tej ostatniej możliwości jesteśmy informowani tylko „drobnym druczkiem” pod głównymi ofertami i to widząc ówczesną równowartość w polskiej walucie (243 zł). Jak wynika z jednej z trzech stron oferujących nocleg za 280 zł (pl.hotels.com), tyle samo zapłacimy za pokój dla jednej jak i dla dwóch osób.

Esky.pl

Warszawa. Jak się nietrudno domyślić, cena podobnie jak w Trivago – 162 zł.

Poznań. 280 zł.

Pl.hotels.com

Warszawa. Ceny jak na bookingu – od 170 zł. Zatem też całkiem tanio.

Poznań. 280 zł.

Zoover.pl

Warszawa, Poznań. Po wpisaniu do wyszukiwarki Hotel Gromada Centrum, strona przerzuca nas od razu na booking.com z informacją o poszukiwanym przez nas hotelu. Podobnie w przypadku Poznania.

Rezerwuje.pl

Warszawa. Aż 54 różnorakich możliwości oferowanych przez różne serwisy, z których zasobów korzysta rezewuje.pl. Najtańsza propozycja na booking.com – 170 zł.

Poznań. Znów mamy sporą gamę ofert. 224 zł bez śniadania i 294 zł ze śniadaniem to propozycja etravel. 267 zł ze śniadaniem to z kolei najtańsza z analizowanych przez nas ofert z pierwszym posiłkiem dnia.

Hotele.pl

Warszawa. Ceny przedstawiają się następująco – 189 zł za pokój jednoosobowy bez możliwości bezpłatnej anulacji, 210 zł jeśli nie jesteśmy pewni, czy na pewno przyjedziemy.

Poznań. Jeśli ktoś rano nie jest głodny lub woli zjeść w jednej z urokliwych kawiarni poznańskich (hotel jest oddalony o około 500 metrów od centrum) zapłaci tylko 224 zł. Nocleg ze śniadaniem hotelowym to wydatek 294 zł.

fot. Fotolia

Poleć ten artykuł:

Polecamy